فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر

حیات بالنده یک نظام سیاسی، بستگی به توانمندی آن در عرصه علم دارد

سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر گفت: حیات بالنده یک نظام سیاسی، بستگی به توانمندی آن در عرصه علم و فناوری و تولیدات دانش‌بنیان و راهبردی است.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۹۰
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
حیات بالنده یک نظام سیاسی، بستگی به توانمندی آن در عرصه علم است
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در جلسه شورای جهاد علمی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: اگر به تاریخ نگاه کنیم می‌بینیم نگاه اسلام به جهان و انسان یک منظومه جامعی است که در برگیرنده همه ویژگی‌های جوامع بشری در تمام عرصه انسان‌شناسی، هستی‌شناسی، روش‌شناسی و ارزش شناسی است و در هر عرصه دارای یک نظریه است و نظریه‌پردازی می‌کند.

علم‌آموزی و دانش‌اندوزی؛ راه رسیدن انسان به سعادت

وی افزود: دین اسلام توجه ویژه‌ای به علم دارد و تنها راه رسیدن انسان به سعادت دنیوی و اخروی وابسته به علم‌آموزی و دانش‌اندوزی است؛ چرا که راه رسیدن به کمال و پیشرفت فردی و اجتماعی را تقویت بنیه علمی افراد در عرصه‌های مختلف می‌داند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تاکید کرد: پیشرفت و اعتلای علمی زمانی صورت می‌گیرد که علاوه بر علمی بودن اسلامی هم باشد و بعد از آن نوبت به عمل به آن می‌رسد و شورای علمی بسیج باید در این منظومه قرار گیرد؛ زیرا ما در مکتب اسلام همواره از علم و دانش و فناوری‌ای تمجید می‌کنیم که بر اساس مکتب اسلام و متناسب با نوع نیازمندی‌های جوامعی که در آن زندگی می‌کنیم شکل گرفته باشد.

حیات بالنده یک نظام سیاسی، بستگی به توانمندی آن در عرصه علم است

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در استان تصریح کرد: حیات بالنده یک نظام سیاسی، بستگی به توانمندی آن در عرصه علم و فناوری و تولیدات دانش‌بنیان و راهبردی است، تاریخ گواه این مطلب است که هر کشوری که دارای بار علمی و نیروی انسانی نخبه است موقعیت او در علم و پیشرفت بیشتر خواهد بود، و به راحتی می‌توان گفت: صاحب قدرت و عزت است.

یکی از مولفه‌های قدرت، تولید علم است

رزمجو با بیان اهمیت رشد و پیشرفت علمی افزود: اندیشه علم‌گرایی و خودکفایی و رشد و پیشرفت در علوم مختلف در نظام‌ها قابل اهمیت است و شورای علمی بسیج در مقیاس استان بوشهر باید به جایی برسد که قدرت رقابت با استکبار را داشته باشد و یکی از مولفه‌های قدرت، تولید علم است.

وی افزود: شورای علمی در استان باید در پی عزت‌مندی برای بسیج باشد و همه اعضای شورای علمی باید دست به دست هم داده تا حماسه‌ای نو خلق کنند؛ حماسه علمی با ایثارگری و فداکاری به دست می‌آید؛ مجاهدت و مبارزه در عرضه خودکفایی در تولید دانش و علم و مقابله با مستکبران در حوزه‌های مورد نیاز کشور است.
 
حیات بالنده یک نظام سیاسی، بستگی به توانمندی آن در عرصه علم است

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به وظایف بسیار این شورای علمی اظهار داشت: اعضای شورای علمی باید بررسی کنند که نیازمندی‌های این استان چیست و در چه زمینه‌ای می‌توانند تولید علم کنند، اگر پروژه‌هایی که قابل دفاع باشد و همه جوانب علمی آن بررسی شده باشد قطعا در استان از آن دفاع خواهم کرد و همه مسئولین استانی، حمایت خواهند کرد.

بسیج علمی باید زبانزد رفع گرفتاری‌های استان باشد

وی افزود: بسیج علمی باید زبانزد رفع گرفتاری‌های استان باشد و در درون و برون سازمان به بررسی مشکلات علمی و ارائه راهکار جهت رفع آن اقدام نمایند و برای پیشرفت علمی سپاه استان در حال حاضر و همچنین آینده نقشه راه ترسیم نمایند و کاملا علمی و تخصصی پیش بروند.

رزمجو گفت: امروز وارد عرصه جنگ فکری و علمی با دشمن هستیم آن‌ها قصد دارند با گسترش علوم غرب‌گرایانه در مراکز عالی ما اعمال حاکمیت کنند و بسیج باید به کمک اقشار و هئیت‌های اندیشه‌ورز بتواند برنامه‌ریزی در این زمینه داشته باشند تا به خوبی از نقشه‌های دشمن آگاه شده و در خنثی نمودن به موقع آن بهترین واکنش نشان دهد.

وی با اشاره به ترویج فساد اخلاقی و اقتصادی که امروزه بیشتر قشر جوان را تهدید می‌کند، افزود: شورای علمی باید دنبال ارائه راهکار در این زمینه نیز باشد و با ایجاد کارگروه‌هایی در این زمینه به بررسی این مشکلات بپردازد و با اقدام به موقع و موثر نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

دشمن، به دنبال تخریب شخصیت‌های علمی است

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: دشمن به دنبال تخریب و تحریف شخصیت‌های علمی و نخبه‌های کشور ماست و تلاش می‌کند شخصیت‌های طراز اول علمی را تخریب کند و علاوه بر آن به دنبال ترور نخبگان است و شورای علمی باید راهکاره‌ایی در مبارزه با این مشکلات هم در دستور کار خود قرار دهد و موضوعات علمی درون و برون سازمانی را در سطح استان و حتی کشور مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: زمان، زمان حساسی است و نخبگان ما باید زمان‌شناس باشند و با توجه به نیاز و مقتضیات کشور اقدام نمایند و در زمینه پیشرفت علمی توجه ویژه‌ای به عنصر زمان داشته باشند تا از پیشرفت‌های روز جهان عقب نمانند.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار