کارشناس مسایل دینی:

شخصیت امام باقر(علیه السلام) تاثیر چشمگیری بر مکتب تشیع دارد

کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: شخصیت امام باقر(علیه السلام) تاثیر چشمگیری بر مکتب تشیع دارد.
کد خبر: ۹۲۶۱۲۴۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛حجت الاسلام سید مهران کریم پور گفت:امام باقر در اول رجب سال 57 هجری دیده به جهان گشود پدر بزرگوارشان امام سجاد (علیه السلام) و مادرشان معروف به ام عبدالله(دختر امام حسن (علیه السلام) است .

کریم پور ادامه داد: شاهد حادثه کربلا امام باقر بیش از سه سال از عمر خویش را در حالی که کودکی خردسال بود در عصر جدش امام حسین (علیه السلام) گذراند ودر آغاززندگی خویش از نزدیک ، حادثه خونین ، اسفناک و تاریخی کربلا را شاهد بود.

وی افزود:دوران امامت آن حضرت مصادف با ادامه فشارهای خلفای ستم گر بنی امیه مثل ولید بن عبدالملک ، سلیمان بن عبدالملک که تاریخ برخورد جنایتکارانه آنها بر اهل بیت را ضبط کرده است بود.و اوضاع سیاسی در دوران حضرت نیز بهتر از آنچه که در زمان آباء و اجداد طاهرینش(علیه السلام) و شیعیان آنها پیش آمد نبود .

کریم پور ادامه داد: در دوران امام باقر (علیه السلام) زمینه های انقراض امویان و روی کار آمدن عباسیان و پدیدار شدن مشاجرات سیاسی و برسر حکومت مسلمین و نزاع های قومی هموار شده و نفرت مردم از اعمال آنها زیاد شد و عده ای زیاد به سوی اهل بیت هدایت شدند و حقانیت آل علی (علیه السلام) بر آنها آشکار گردید.

وی افزود: امامت امام باقر (علیه السلام) 19 سال و ده ماه طول کشید و سرانجام در هفتم ذوالحجه سال 114 هجری در سن 57 سالگی در مدینه منوره به وسیله هشام بن عبدالملک مسموم و به شهادت رسید. پیکر مقدس ایشان را در قبرستان بقیع به خاک سپردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار