در آئین معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج عشایری عنوان شد:

تاریخ عشایر سرشار از فداکاری و مجاهدت است

در آئین معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری، تاریخ عشایر سرشار از فداکاری، ایثارگری و مجاهدت های به یاد ماندنی عنوان شد.
کد خبر: ۹۲۶۰۷۶۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، در آئین تکریم ومعارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج  عشایری استان چهارمحال و بختیاری، روایتی از امام سجاد علیه السلام پیرامون گفتگوی امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام با یک پیرمرد شامی و آموزه های الهی ایشان را تبیین کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: بر اساس گفتگوی مولای متقیان با آن پیرمرد شامی، کسی که دو روزش همچون هم باشد ضرر کرده است. و کسی که دنیا همت او باشد، هنگام مرگ سخت افسوس خواهد خورد.

وی ادامه داد: بر اساس آموزه های الهی حضرت علی علیه السلام، کسی که فردایش بدتر از دیروز است، محروم است و کسی که با تأمین دنیایش، غم آخرت ندارد او هلاک است و کسی که به نقص های خویش نپردازد، هوای نقس بر او چیره خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، گفت: بر اساس آموزه های حضرت علی علیه السلام ، کسی که همواره نفسش ناقص است، مرگ برای او بهتر می باشد و همانگونه که  دنیا سبزه زاری شیرین است و اهلی دارد ، برای آخرت هم اهلی است که در رقابت با دنیاداران خودداری می  کنند و به دنیا رشک نمی برند و به خوشی آن شاد نمی شوند.

وی خاطرنشان کرد: اهل آخرت از سختی های دنیا غمگین نمی شوند و خوابشان کم است و با توجه به شتاب شبها و روزها برای عمر بندگان، باید زبان در بند کشند و سخن خویش را بشمارند و کم سخن گویند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: باید هر آنچه برای خود می پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم و با مردم به گونه ای رفتار کنیم که دوست داریم با ما رفتار کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در بخش دیگری از سخنان خود از نقش بی بدیل عشایر در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب و ارزش های والای اسلامی و همچنین پاسداری از تمامیت ارضی کشور طی هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.

در ابتدای این جلسه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری نیز ضمن خیرمقدم به حضار و تقدیر از زحمات حجت الاسلام حسینیان، مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج عشایری، گفت: بدون تردید اگر تاریخ هرکدام از ایلات و قبایل و طوایف عشایری را ورق بزنیم بسیاری از فداکاری ها، ایثارگری ها و مجاهدت های به یاد ماندنی آنها را مشاهده می کنیم.

سرهنگ پاسدار پاسدار علی اصغر ایزدی،  افزود: تاریخ به یاد ما می آورد که بهترین مدافعین کشور در همه دوران ها عشایر و مرزداران شجاع و مومن ما بوده اند .

وی خاطر نشان کرد: در این راستا  ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان با استفاده از ظرفیت عظیم و بی بدیل بسیج و سران قبایل و طوایف  و معتمدین و متنفذین بسیجی با سایر اقشار بسیج در استان آماده محقق شدن طرح های اعتلای بسیج باهمت فرماندهان محترم حوزه های 6 گانه بسیج عشایری استان  می باشد.

در پایان این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در نمایندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) از زحمات حجت الاسلام حسینیان در مدت خدمت در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری  تکریم و حجت الاسلام قربانی  را به عنوان مسئول  جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری معرفی کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار