اجرای طرح طاها در شهرستان کنگان

رئیس استاندارد کنگان از اجرای طرح طاها از اول مرداد در شهرستان کنگان از اول مرداد ماه و با هدف استانداردسازی مراکز عرضه و توزیع خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۹۱۹۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
اجرای طرح طاها در شهرستان های کنگان و دیر
به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان، رئیس استاندارد کنگان از آغاز طرح طا‌ها در شهرستان‌ کنگان از اول مردادماه و با هدف استانداردسازی مراکز عرضه و توزیع خبر داد.

مصطفی رامشی با اشاره به اجرای این طرح، اقلام و کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و تشویقی دارای نشان استاندارد توسط کارشناسان استادارد در واحد‌های صنفی و مراکز عرضه، بررسی و مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در این راستا از واحد‌های عرضه محصولات سلولزی، بهداشتی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی، مکانیک، اوزن مراکز عرضه و سایر صنعت‌ها بازرسی به عمل می‌آید.

رامشی اظهار داشت: در این طرح کالا‌های عرضه شده از نظر داشتن علامت استاندارد آن‌ها بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: در صورتی که کالای بررسی شده فاقد نشان استاندارد یا جعل نشان استاندارد باشد ضمن تعهد به جمع آوری مسئول مرکز عرضه، موارد را به اداره کل استاندارد استان و تولیدکننده کالا اعلام تا اقدام حقوقی علیه آن واحد صورت گیرد و با واحد صنفی عرضه کننده کالای غیراستاندارد اقدام قانونی لازم انجام می‌شود.

رامشی افزود: اجرای طرح طا‌ها در کشور اعتمادسازی به نشان استاندارد را بیشتر کرده و باعث می‌شود کیفیت کالا‌های عرضه شده مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و باعث شناسایی کالا‌های تقلبی و جعل نشان استاندارد و نا ایمن کردن مراکز عرضه جهت عرضه اینگونه کالا‌ها میشود.

رئیس استاندارد کنگان ادامه داد: از شهروندان عزیز تقاضا می‌گردد در زمان خرید کالا به نشان استاندارد و کد ده رقمی خودداری نمایند، در ضمن جهت صحت نشان استاندارد کالا، کد ده رقمی را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا از اخرین وضعیت واحد تولیدی کالا مطلع گردند.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار