بخشش امام جواد (ع) به مستمندان زبانزد خاص و عام بود

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر با تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) گفت: جود و بخشش امام جواد (ع) به مستمندان زبانزد خاص و عام بود.
کد خبر: ۹۲۵۹۱۶۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

بخشش امام جواد (ع) به مستمندان زبانزد خاص و عام بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) اظهار داشت: امام جواد (ع) دارای ویژگی‌های بسیار مهمی است؛ به نحوی که هر بخشی از سیره این امام بزرگوار می‌تواند سرمشقی برای زندگی و تأمین سعادت بشر قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: از ویژگی‌های برجسته امام جواد (ع) پس از بُعد عبودیت و بندگی خداوند منان، بُعد رسیدن به امامت در دوران خردسالی بود که تعجب همگان به ویژه خلفای بنی عباس را برانگیخت.

وی ادامه داد: آن حضرت با وجود سن کم خود، از آنجا که علوم ائمه از ذات ربوبی نشأت گرفته است، توانستند در مقابل خلفای بنی عباس به خوبی مدیریت جامعه اسلامی را به عهده بگیرند و مردم را در طریق هدایت و رستگاری قرار دهند.

حجت الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از ویژگی‌های امام جواد (ع) می‌توان صفت جود و بخشش را نام برد که نسبت به مردم به ویژه مستمندان عنایت و سخاوت خاصی داشتند و سخاوتمندی او زبانزد خاص و عام بود.

وی با اشاره به احادیث ارزشمندی که از ایشان به جا مانده، اضافه کرد: نصایح زیادی از ایشان به یادگار مانده که یکی از آن موارد، حدیث ارزشمندی از سخنان امام معصوم است که می‌فرمایند: مومن به سه خصلت محتاج است توفیق از سوی خداوند، واعظی از درون خود و پذیرش از کسی که او را پند می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: وقتی خلفای بنی عباس مواجهه با افکار روشن و الهی امام جواد شدند به مقابله با او پرداختند و علیرغم اینکه به شدت او را تحت کنترل خود قرار دادند از این طریق هم نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند، لذا امام مظلوم را مظلومانه به شهادت رساندند.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار