خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی در تاریخ بی مانند است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی را بسیار وسیع و بی مانند در تاریخ خواند و افزود: طی ۴ دهه پس از انقلاب اسلامی این جنایتکار با انواع توطئه ها و دسیسه های به طور مستقیم و غیرمستقیم علیه ملت ایران وارد کارزار شده است.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۸۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رسول برگی در نشست تخصصی تبیین و بازخوانی حقوق ضدبشر آمریکایی در تبریز با تاکید بر اینکه شرایط کنونی سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهان ایجاب می کند حقوق ضد بشری آمریکایی برای اذهان عمومی بازخوانی و تشریح شود، گفت: این شورا در راستای عمل به رسالت آگاه سازی و بصیرت افزایی خود سلسله نشست های تخصصی را برگزار می کند.

وی جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی را بسیار وسیع و بی مانند در تاریخ خواند و افزود: طی چهار دهه پس از انقلاب اسلامی این جنایتکار با انواع توطئه ها و دسیسه های به طور مستقیم و غیرمستقیم علیه ملت ایران وارد کارزار شده است.

حجت الاسلام برگی با بیان اینکه ۶ تا ۱۲ تیر ماه از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این دوره زمانی طی سال های متمادی پس از انقلاب اسلامی، دولت آمریکا علیه ایران اسلامی مرتکب انواع حملات، ترورها و توطئه ها شده است که هر کدام می تواند بخش از تاریخ کشور را دربر گرفته و در مجامع علمی و دانشگاهی مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به واقعه ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و سوء قصد نافرجام به رهبر انقلاب، ادامه داد: در امتداد همین حادثه، هفتم تیر سال ۱۳۶۰ بمب گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی را شاهدیم.

حجت الاسلام برگی اضافه کرد: هشت تیر سال ۱۳۶۰ ترور و به شهادت رساندن شهید محمد کچونی رئیس زندان اوین، یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ ترور و به شهادت رساندن آیت الله صدوقی(ره) نماینده امام(ره) و امام جمعه یزد، ۱۲ تیر ماه سال ۱۳۶۷ شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه از جمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن از جمله جنایات ایالات متحده است.

وی تاکید کرد: در این برهه تاریخی لازم است افکار عمومی داخلی و بین المللی با جنایات آمریکا تحت پوشش حقوق بشر بیش از پیش آشنا شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار