نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی:

ایجاد صنایع تبدیلی راهی برای اشتغال زایی

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی بناب در سطح استان نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی است.
کد خبر: ۹۲۵۰۰۱۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شبکه تعاون روستایی بناب به بیان اینکه شهرستان بناب در بسیاری از زمینه‌های تولید محصولات کشاورزی و باغی رتبه‌های اول را دارد، اما بیشتر محصولات خام فروشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به مساحت ۶۰۰ هکتاری زیر کشت گوجه فرنگی بناب در استان کاشت و برداشت می‌شود، افزود: نیاز است صنایع تبدیلی برای این محصول و دیگر محصولاتی که تولید آن‌ها در این شهر نسبت به سایر شهر‌های استان بیشتر است، ایجاد شود.

حجت الاسلام بنابی بزرگترین مشکل شهرستان بناب را در حوزه آب عنوان کرد و ادامه داد: با وجود بازدید‌های متفاوتی که در اوایل شروع کاری مجلس از منابع آبی استان توسط مسئولان کشوری انجام شده، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی گفت: راه‌اندازی واحد‌های فرآوری در بخش کشاورزی یکی از راهکار‌های جلوگیری از افزایش بی‌رویه بیکاری در سطح استان و به‌خصوص ناحیه جنوب آن است از سوی دیگر صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند به جلوگیری از خام فروشی نیز بینجامد که اصلی مهم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام بنابی اظهار داشت: اگر پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان صنایع تبدیلی وجود داشته باشد آمار اشتغال‌زایی استان را می‌توانیم افزایش دهیم و از سوی دیگر با توجه به توانمندی بالای استان در تولید محصولات گیاهی، باغی و زراعی، ایجاد صنایع تبدیلی قطعاً دارای توجیه اقتصادی است.

وی در پایان گفت: صنایع تبدیلی، تکمیلی و بازار فروش محصولات سه رکن اصلی اشتغال، توسعه اقتصادی و همچنین جلوگیری از خام فروشی و تبدیل‌شدن محصولات کشاورزی به ضایعات محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار