مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در تربت جام:

مرکز انتقال خون تربت جام ۲۵ خرداد همزمان با روز جهانی خون مجدد فعال می‌شود

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در حاشیه بازدید از مرکز انتقال خون تربت که حدود چهارماه است به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده بود درگفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان با اشاره به فعالیت مجدد این مرکز گفت::مرکز انتقال خون تربت جام پس از یک وفقه تعطیلی همزمان با روزجهانی خون "۲۵ خرداد"مانندقبل دو روز در هفته فعال می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۷۵۲۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مجید عبدالهی با قدردانی از پیگیری خبرنگار روزنامه خراسان افزود: سرمایه سازمان انتقال خون همین مردم ایثارگر و اهداکنندگان خون هستند که همیشه نشان دادند ایثارگرانه در خط مقدم بوده و به مجرد اینکه اعلام نیاز شده است برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: از طرفی ما با یک‌مردم خیردر تربت جام تماس داریم که مکانی را برای پایگاه اگتقال خون احداث و امکانات مستقر کردندو این مسئله وظیفه ما را سنگین کرده است و به عنوان‌نماینده دولت در این قضیه نباید کوتاهی کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان‌انتقال خون به عنوان سربازان ایثارگران واهداءکنندگان هستندو حقیر پس از پذیرش مسئولیت مرکز سازمان انتقال خون استان اولین سفر است که به تربت جام‌آمدم‌ و وظیفه داریم شرایط را برای توسعه این مرکز فراهم کنیم.

وی با اشاره به عدم اجرای تفاهم نامه انتقال خون خاطرنشان کرد: با نظارت و حمایت فرمانداری چند سال قبل تفاهم نامه بسته و اجرا نشده بود که در این سفرباحضور فرماندارمجدد تفاهنامه برای اجرا قطعی شد واین قرارداد مورد حمایت سازمان و دانشکده علوم پزشکی تربت جام قرارگرفت.

وی ابرازداشت:براساس تفاهم نامه مرکز انتقال خون به دانشکده علوم پزشکی واگذار شد تا فعلا مانند قبل دوروزدر هفته عملیات خون گیری را انجام دهند.

وی تاکید کرد:سازمان انتقال خون بنا داردبراساس شرایط وحسایت‌های مرزی تربت جام این مرکز را به پایگاه ارتقاء و قلمدادکندچون این پایگاه حساس‌تر از پایگاه‌های داخل استان است و این پیش بینی را باید داشته باشیم و سیاست براین است که این مرکزرادر آینده پایگاه اعلام کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان یادآور شد: چارت تشکیلاتی پایگاه انتقال خون تربت جام به تهران ارسال شده و دربهمن ماه استخدام داریم و ۸ نفر نیروی بومی باید جذب شوندو پس از مراحل جذب مرکز انتقال خون تربت جام به عنوان پایگاه ۶ روز درهفته فعال خواهد شد.

عبدالهی افزود:باراه اندازی‌ مرکز به عنوان پایگاه دیگر نیاز نخواهد بود خون به مشهد انتقال داده شود.

وی تصریح کرد:فعلا به درخواست مردم و مدیران لبیک گفته و از ۲۵ خرداد روز جهانی خون مرکز اتتقال خون شهرستان مجدد فعال می‌شود و دست واهدا ء. کنندگان را می‌بوسیم که به ما اعتماد دارند.

وی با قدردانی از مجمع خیرین سلامت، دانشکده علوم پزشکی و فرمانداری بیان داشت: متولی مرکز انتقال خون دانشکده علوم پزشکی خواهد بود تا دیگر مجبور نباشیم از مشهد نیرو و امکانات به تربت جام اعزام کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها