خبرهای داغ:
تولیدکننده پوشاک در گفت و گو با «بسیج» عنوان کرد

ضرورت حمایت دستگاه‌های اجرایی در برند سازی و کاهش هزینه تولید/ روند توزیع مواد اولیه بی واسطه و عادلانه صورت گیرد

مصطفی نوری تولید کننده پوشاک در قم گفت: عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی در برند سازی و کاهش هزینه‌های تولید بزرگترین مشکلات پیش روی تولید داخل است.
کد خبر: ۹۲۴۶۹۵۸
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

مصطفی نوری یکی از تولید کنندگان پوشاک استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «بسیج» از قم، از مشکلات تولید در کشور سخن گفت.


وی ابتدا از عدم ابتکار در طراحی لباس به عنوان یک نقص بزرگ در تولید داخل نام برد و علت آن را مقرون به صرفه نبودن استفاده از طراح عنوان نمود.

نوری ادامه داد: هزینه‌های بالای تمام شده تولید محصول تاثیر مستقیم بر استفاده از ظرفیت طراحان و کیفیت بازاریابی و میزان تبلیغات دارد. به این معنی که افزایش قیمت تمام شده موجب می‌شود که تولیدکننده نتواند از طراحی خوب، بازاریابی مطلوب و تبلیغات گسترده بهره‌مند گردد.

وی تفاوت قیمت مواد اولیه برای تولیدکنندگان عمده را در مقایسه با تولیدکنندگان خرد، ناشی از واسطه‌ها و بنکداران عنوان کرد و افزود: اگر فرایندی طراحی شود که مواد اولیه با قیمت برابر و یا با حداقل تفاوت قیمت در اختیار تمامی تولیدکنندگان قرار گیرد، امکان رقابت و سپس بهبود کیفیت تولید به نحو مطلوب تری فراهم می‌گردد.

این تولیدکننده پوشاک، اجناس وارداتی بخصوص البسه زمستانی را یکی از عوامل فشار‌های اقتصادی بر پیکره تولید پوشاک داخل خواند و خاطرنشان کرد: در حال حاضر که شیوع بیماری کرونا منجر به رکود تجارت بین الملل شده بازار داخلی در حال تنفس است و لیکن چنانچه حمایت لازم در مهار آفت قاچاق و واردات بی رویه صورت نگیرد باز هم شاهد تعطیلی بسیاری از کارگاه‌ها خواهیم بود.

وی در پاسخ به سئوال انتظارات تولیدکنندگان از دستگاه‌های اجرایی دولت اظهار داشت: ما تولیدکنندگان از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در برند سازی تولیدات داخلی تمام ظرفیت خود را بکار گیرند. به این صورت که با تسهیلات ویژه در خصوص اعطای فضا‌های تبلیغاتی ارزان چه در سطح شهر و معابر و چه در فضای مجازی مانند کاهش تعرفه تبلیغات تلویزیونی، ارسال پیامک و هزینه‌های اینترنتی، امکانی را فراهم کند که به تدریج مردم به سوی کالای داخل گرایش یابند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه برند‌های داخلی با کمک دولت از ظرفیت‌های تبلیغاتی موجود استفاده نموده و جایگاه خود را در کشور پیدا کنند.

وی با اشاره به موضوع همیشه مغفول در کشورمان یعنی قانون کپی برداری و اجرای واقعی آن در کشور تاکید کرد: این موضوع شامل تولید لباس هم می‌شود که اگر برندی در اثر کیفیت مطلوب تولید مورد استقبال عموم قرار گرفت، سایر تولیدکنندگان نتوانند از اندوخته زحمات ایشان در تبلیغات، برند سازی و بازیابی سوءاستفاده نمایند.

نوری ادامه داد: دولت همچنین می‌تواند به بخش تولیدی وام‌های کم بهره و دارای تنفس اعطا نماید تا تولید کننده در مدت زمان کافی بتواند نسبت به تهیه مواد و تجهیزات لازم، تولید محصول و سپس بازاریابی و فروش آن‌ها اقدام نماید.

وی در پایان از دولت خواست ساختاری را پیش بینی نماید که در آن دسترسی به مواد اولیه با حداقل قیمت و کمترین واسطه در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا از محل صرفه جویی در این موضوع، طراحی و کیفیت محصولات را بر اساس قیمت تمام شده بتوان ارتقاء داد.

انتهای پیام/ش-محمدی
ارسال نظرات
آخرین اخبار