در جمع رزمندگان یگان رزم استان بیان شد؛

امام خمینی (ره) تجلی گر اسلام حقیقی بود

حجت الاسلام دهقان گفت: امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) تجلی گر اسلام حقیقی در میان جوامع اسلامی و بشری بود.
کد خبر: ۹۲۴۶۶۹۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل مذهبی در جمع رزمندگان  تیپ 44 قمر بنی هاشم (علیهم السلام) با تسلیت سالگرد ارتحال موسس انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد گفت:امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) شخصیتی که اگر نگوییم در طول تاریخ بعد از ائمه معصومین (علیهم السلام) بی نظیر بود لااقل کم نظیر بود.

حجت الاسلام علی دهقانی ادامه داد: درود و سلام می فرستیم به روان پاک ایشان و از خدای متعال خواستاریم که همه ما را حفظ  وانقلابمان و موفقیت روز افزون نائب بر حقش مقام معظم رهبری را مشمول دعای خیر آن بزرگوار در عالم برزخ قرار دهد.

وی اظهار کرد: امام عزیز که صدها قافله دل همراه اوست، نام و یادش ، شنیدن سخنان ، روح گرم پرخروشش، اراده و عزم آهنینش ، استقامت و شجاعتش ، روشن بینی و ایمان جوشانش حسنه ایی بود که خدای متعال به قرن و روزگار ما عطا فرمود و ملت شریف ایران با حفظ یادگار او یعنی نظام اسلامی و پیروی از منویات و گوش به فرمان نائب بر حقش بودن، شاید بتوانند مقداری از این نعمت عظیم الهی را سپاسگزار باشند.

حجت الاسلام دهقانی گفت: چهاردهم خرداد همچون پانزدهم خرداد هیچگاه از یاد و خاطر ملت ایران به سکوت و فراموشی سپرده نمی شود.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: امام بزرگوار تجلی گر اسلام حقیقی در میان جوامع اسلامی و بشری بود و ستیز دائم با کفر و استکبار جهانی را به عنوان راه روشنی فرا روی مردم جهان نهادند، دل او مالامال عشق به خدا و بندگان رنج کشیده و صالح بود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) اختری بود که قلب تمام مسلمین و آزادیخواهان جهان با عشق به او می تپید. تکریم و تودیع امام، بزرگترین و عظیم ترین و شورانگیزترین تودیع و تکریمی بود که با هیچ قلم و زبانی نمی توان آن را وصف کرد، امام راحل  نوری بود که به قلوب مسلمین تابید و انوار معنویش ریسمان و حدت ملتی شد تا امت واحد جهانی را به انتظار مولود آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) به پا دارد.

حجت الاسلام دهقانی افزود:عظمت انقلاب حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) حاکی از شخصیت و روح با عظمت ایشان است، او ابر مردی بود که در حدود 50 سال تهذیب نفس و اخلاق بر شیطان درونش پیروز شد و بعد از آن به مقابله با شیاطین بیرونی و شیطان بزرگ و دست نشانده او پهلوی خبیث و رِژیم منحوس پهلوی پرداخت.

کارشناس مسایل مذهبی  گفت: امام هرگز به سمت و سوی افراط و تفریط نمی رفت، ارادت امام به ساحت مقدس ائمه اطهار(علیهم السلام) ، عبادت و تهجد ، انس با قرآن کریم، مهربانی و عطوفت  و دغدغه ایشان نسبت به قشر ضعیف جامعه، و اینکه ، مردم ولی نعمت ما هستند و انقلاب ما انقلاب پابرهنه هاست، همه باید سرلوحه مسئولین دیروز و امروز و فردای جمهوری اسلامی باشد و از همه مهم تر سازش ناپذیری او با مکتب های الحادی و دشمنان اسلام و مسلمین خود درسی برای ما خصوصاً مسئولین خواهد بود.

وی تصریح کردند: نهضت و انقلاب امام راحل یک نهضت فراگیر و جهانی بود لذا فرمود: ما انقلابمان را به جهان صادر خواهیم کرد و امروز بیداری اسلامی، مبازره با ظلم و استبداد، توجه به نظام اسلامی و دین مبین اسلام، الگوگیری دولت ها و ملت ها از ایران اسلامی، مقاومت، همه و همه مرهون زحمات امام عظیم الشأن، انقلاب اسلامی و رهبری های داهیانه نائب بر حقش مقام معظم رهبری مدظله العالی می باشد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: اقدامات امام خمینی (ره) به عنوان یک تکلیف الهی مطرح بود و هرکس در هر زمان به تکلیف الهی عمل کند پیروز خواهد بود، نتیجه هر چه می خواهد باشد، برای امام بزرگوار بسیار دردناک بود که مسلمین جهان که اسلام برای آنان خواهان عزت و کرامت است اسیر و برده و ذلیل دست اجانب باشند.

وی افزود: از عمده ترین آرمانهای امام راحل، آزادی جهان اسلام و بازسازی و احیاء دین بود، درود خدا بر این عبد صالح و شهدای گرانقدری که در راستای انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار