خبرهای داغ:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد

اجرای ۲ هزار برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد امسال، گفت: به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیش از دو هزار برنامه در خراسان جنوبی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۴۲۷۲۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی سرهنگ غلامرضا فلاحی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در نشست خبری پیرامون تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه فرهنگ غنی دفاع مقدس بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: ما هرچه داریم به واسطه فرهنگ دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه با رهبری مدبرانه امام و شهدا دفاع مقدس را با پیروزی پشت سر گذاشتیم، گفت: وحدت، همگرایی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، انسجام و هم‌افزایی ما در همه عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس بود و اگر این همراهی و اطاعت‌پذیری از ولایت نبود راه به جایی نمی‌بردیم.

فلاحی بر تبیین فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: دشمن به دنبال از بین بردن این فرهنگ است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: پیشرفت ما در بحث سلاح هسته‌ای نیز به دلیل همین فرهنگ دفاع مقدس است.

وی با اشاره به آغاز برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد امسال با شعار «ما قوی هستیم»، گفت: در راستای اجرای این برنامه‌ها به تاثیر دفاع مقدس بر بیداری اسلامی و پیروزی‌های نظام بر استکبار، تاثیر نقش شهید سلیمانی و بهره‌وری از خانواده‌های شهدا و جوانان توجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قالب ۴۳ هفته متوالی و مناسبت‌های تقویمی پیش‌بینی شده، افزود: هفت کمیته تخصصی شامل آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس، هنری، نمایشی، ادبیات دفاع مقدس، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای دفاع مقدس، مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس، راهیان نور، امور پیشکسوتان و تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس، زنان و دفاع مقدس ذیل ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان تشکیل شده است.

فلاحی افزود: تاکنون ۲ هزار برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیش‌بینی شده که تجلیل از مدافعان سلامت و خانواده شهدای سلامت، مراسم شعر و خاطره، برگزاری همایش بزرگ تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله مهمترین برنامه‌های این ایام است.


مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سطح کشور قرار است از بیش از یک میلیون نفر از رزمندگان تجلیل شود خاطرنشان کرد: در استان نیز تلاش می‌شود رزمندگان و پیشکسوتان تجلیل شوند.

فلاحی گفت: تولید مستند کوتاه از رزمندگان دفاع مقدس، تولید نماهنگ و برگزاری مرحله استانی تئاتر سنگر از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان است.

وی ادامه داد: برپایی بیش از ۴۰ نمایشگاه دوران دفاع مقدس، تجلیل از ۴۰ عکاس و خبرنگار، تجلیل از ۴۰ تیتر و خبر برتر در حوزه دفاع مقدس، معرفی از چهره‌های برتر دفاع مقدس، تولید و پخش ۱۴ ویژه برنامه دفاع مقدس، تولید ۲۰ موشن گرافی دفاع مقدس، یادواره مادران آسمانی در مدارس دختران و یادواره لشکر فرشتگان از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

فلاحی از برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و برپایی ۴۰ نمایشگاه دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: همچنین با تأمین اعتبار انجام شده ۳۱ یادمان شهدا تا پایان امسال در استان تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به دانشنامه دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: تاکنون ۲۸۰ هزار برگ سند و ۲ هزار ساعت مصاحبه با رزمندگان انجام شده که نقش خراسان جنوبی را در دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد.

فلاحی با بیان اینکه در استان حدود ۵۰۰ مدخل شناسایی شده و پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ مدخل دیگر در بحث دفاع مقدس شناسایی شود، گفت: ۳۵ مدخل برای ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیرجند در نظر گرفته شده است.

وی خواستار همکاری و همراهی تمام ارگان‌ها جهت تسریع در تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان شد و عنوان کرد: خراسان جنوبی ۲۳ هزار بسیجی رزمنده در دفاع مقدس داشته است که همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید پای کار بیایند تا بتوانیم دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی را تهیه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، بیان کرد: زمین برای احداث موزه پیش‌بینی شده و هدف‌گذاری ما بر این است همزمان با هفته دفاع مقدس در شهریورماه عملیات ساخت را آغاز کنیم.
انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار