برشی کوتاه از رزمایش مواسات؛

رزمایش مومنانه؛ تلاش بسیجیان، امید محرومان

بسیجیان با رزمایش کمک مومنانه خود در تبعیت از ولایت این بار هم سنگ تمام گذاشتند تا بار دیگر با همدلی و مودت خود بتوانند باری از دوش جامعه در اوضاع کرونایی بردارند و تلاقی نگاهشان نگاه های امیدوار خانواده های محروم باشد.
کد خبر: ۹۲۴۲۷۰۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دور هم جمع شدند همچون سال های گذشته با بغض هایی که در نگاهشان پیداست و امیدی که در تلاش شان جاری، هریک به فراخور توان مالی خود دست در دست هم داده اند تا شوق زندگی بکارند بر قاب پنجره خانه های محروم و باب رحمت بگشایند به روی خود.

یکی قلکش را شکسته و دیگری همه پس اندازش را آورده و آن یکی صندوق احسانش را باز کرده است تا بار دیگر گره از مشکل مردم بگشایند با اندک بضاعت خود.

آری اینجا مسجد است و اهل آن این گونه با اندک توان و بضاعت خود دل به دریای عشق زده اند تا شوق دلدادگي بنگارند بر تاریخ زیبای بسیح و وسعت جغرافیای مهرباني.

اینجا مسجد و پایگاه بسیج زینبیه است در منطقه مارالان تبریز، جایی که هر سال در ماه مبارک رمضان بانوان بسیجی دست در دست هم ضمن تدارک افطاری برای بسیجیان و اهالی محل، جیره خشک نیز همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب های قدر به نیازمندان اهدا می کردند.

فرمانده پایگاه زینبیه حوزه حضرت زینب(س) تبریز در این خصوص می گوید: سال های گذشته احسان خواهران به صورت افطار برای مردم و تهیه جیره خشک برای نیازمندان در این پایگاه ارائه می شد ولی امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا همه احسان ها و کمک ها نقدی و غیرنقدی برای جیره خشک جمع آوری و در جندین نوبت تاکنون توزیع شده است.

خدیجه منافی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج می افزاید: بسیجیان این پایگاه با توجه به محدوده جغرافیاییاین منطقه از هر طبقه درآمدی هستند و تلاش می کنند گره از مشکلات مردم بگشایند جنانچه حتی بسیجیانی هم که چندان درآمدی ندارند پا به پای خیران پایگاه لحظه ای از پای ننشستند و همگام با همدیگر هریک به وسع و توان خود گوشه کار را می گیرند.

وی تهیه جهیزیه و سیسمونی برای نوزادان خانواده های بی بضاعت را از دیگر کارهای خیر بسیجیان پایگاه زینبیه می شمارد و اضافه می کند: به همت خیرین و کمک بسیجیان این پایگاه چندین جهیزیه و سیسمونی هر سال تهیه و اهدا می شود.

منافی اظهار می داد: هر فردی که به پایگاه مراجعه می کند برای دریافت کمک، یا معرفی می شود بهرحال بسیج و مسجد را مامن و خانه امید خود می داند که می آید برای همین تلاش می کنیم تا دست رد به سینه کسی نزنیم و با تکیه بر تعالیم و آموزه های دینی و پیامبر گرامی اسلام که از مسجد به عنوان پایگاه اجتماعی نام بردند تکیه گاه افراد محروم و بی بضاعت باشیم.

یکی دیگر از بسیجیان هم که قلکش را شکسته و برای کمک به رزمایش مومنانه اختصاص داده است، می گوید: همه ما خانوادگی پای کار هستیم و به قول مادرم این هم یک امتحان دیگر همچون دوران دقاع مقدس است و اکنون وقت کمک به هم وطنان است با هر آنچه می توان کرد.

 این بسیجی فعال که نامش را نخواست بگوید، ادامه می دهد: برادرم در بحث ضدعفونی محلات و توزیع بسته های بهداشتی  و خواهرم با همسرش در شناسایی و لیست گیری نیلزمندان برای توزیع بسته های معیشتی فعالیت دارد.

وی می افزاید: مادرم هم پخت غذای گروه های ضدعفونی کننده را برعهده داشت و خودم هم در کنار دوستان در تولید ماسک و تهیه بسته ها فعالیت کردیم.

دیگر بسیجی این پایگاه به فعالیت اخیر بسیجیان در کمک رسانی به یک بانوی سرپرست خانوار اشاره و بیان می کند: با کمک همدیگر و با اندک مبلغی که در صندوق احسان دوستانم داشتیم توانستیم نخ و ابزار کار یک بانوی قالی باف سرپرست خانوار را تهیه و برای او دوباره دار قالی اش را برپا و اشتغال ایجاد کنیم.

به راستی که بسیجیان با این رزمایش کمک مومنانه خود در تبعیت از ولایت این بار هم سنگ تمام گذاشتند تا بتوانند باری از دوش جامعه بردارند و تلاقی نگاهشان نگاه های امیدوار خانواده های محروم باشد تا خستگی از تن رها کرده و این روایت امام صادق(ع) در ذهن ها تداعی می شود که می فرمایند: «نیکی و احسان پیش از آن که به دست مستحق برسد به دست خدا می رسد».

رقیه غلامی

ارسال نظرات
آخرین اخبار