۲۰۰۰بسته حمایتی توسط ستاد اقامه نماز میان محرومین قمی توزیع شد

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به توزیع ۲ هزار بسته حمایتی توسط این ستاد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، این ستاد پا به پای سایر مراکز وارد میدان شده است.
کد خبر: ۹۲۴۱۷۴۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد خامه‌یار ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی و ستاد اقامه نماز استان که در سالن جلسات این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های مدنظر تلاش می‌کنیم در موضوع مسجد سازی، مناطق کم برخوردار بیشتر مورد توجه خیرین مسجدساز قرار گیرد.

وی با اشاره به توزیع ۲ هزار بسته حمایتی توسط ستاد اقامه نماز استان قم افزود: از زمان شیوع و نشر ویروس کرونا در استان و کشور، این ستاد پا به پای سایر مراکز وارد میدان شده و در این رابطه خدمات قابل توجهی در عرصه تولید محتوا، برگزاری مسابقات، مشاوره خانواده از سوی ائمه جماعت کرده است، در این زمینه از کمک خیر ایرانی مقیم سوئد و بعضی از افراد حاشیه خلیج فارس نباید به سادگی گذشت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم بیان کرد: این ستاد در عرصه‌های مختلف کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان هم فعالیت‌های خوبی انجام داده است، از جمله مناطق سیل زده و زلزله زده سرپل ذهاب است، این ستاد به مدت ۳ سال ۲۰۰ خانه را تحت پوشش قرار داده و در ادامه هنوز ۵۰ خانه مورد حمایت این ستاد هستند.

خامه یار عنوان کرد: ستاد اقامه نماز در استان سیستان و بلوچستان هم ورود و اقدام به ساخت و ساز خانه‌ها کرده و در همین رابطه ۱۰ محموله مایحتاج عمومی برای سیل زدگان شهر‌های نیک شهر و... ارسال کرده است، از دیگر فعالیت‌های این ستاد حمایت و پشتیبانی از نیرو‌های ارتش، برای گندزدایی اماکن، مغازه‌ها ومعابر به مدت ۳۵ روز و حضور ائمه جماعت برای تولید محتوا در فضای مجازی بوده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین نمازخانه بین راهی کشور در جاده گرمسار به بهره برداری می‌رسد، افزود: کلنگ افتتاح ساخت این نمازخانه در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع با امکانات مختلف به زمین زده شده و مجوز لازم برای ساخت آن گرفته شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به اهمیت ساخت مسجد در کشور گفت: این ستاد در بحث مسجد سازی فعالیت‌های خوبی داشته و کرونا سبب نشده این موضوع عقب بیفتد، در تلاش هستیم این کار به صورت جدی‌تر و نظارت بیشتر ادامه پیدا کند.

خامه یار افزود: از جمله اقداماتی که در بحث مسجد سازی انجام شد، تعمیرات، رنگ کاری و تغییر در وضعیت ظاهر ۲۰ مسجد بوده است، در این باره شهرداری هم نقش مهمی ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌ها در بحث مسجد سازی، توجه و تجهیز به نمازخانه‌های بین راهی از نظر امکانات و انتقال گاز است که از جمله آن نمازخانه بین راهی جاده قم و سلفچگان است.

انتهای پیام
ارسال نظرات
آخرین اخبار