کارشناس مسایل دینی:

لیالی پرفیض قدر بهترین فرصت برای تقرب به درگاه الهی است

حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان، لیالی پرفیض قدر را بهترین فرصت برای تقرب بندگان به درگاه الهی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۴۱۵۳۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل دینی و مذهبی در چهارمین محفل انس با قرآن کریم در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، گفت: خداوند بلندمرتبه، انسان را خلیفه الله نامید و برای آسایش و آرامش وی امکاناتی را ایجاد نمود، انسان نیز باید برای رسیدن به کمال که هدف از خلقتش نیز می‌باشد از مواهب الهی به بهترین نحو بهره ببرد.

وی افزود: از جمله مواهب الهی می‌توان نعمت ماه مبارک رمضان را برشمرد، که طلایی ترین فرصت برای تربیت روح  و جسم بشری است، که انسان بنا به آیه قرآنی« لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ»، یک شبه راه صدساله را طی می‌کند.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: زمانی که شیطان به جهت سجده نکردن به مقام آدم از درگاه خداوند رانده شده، از چندین راه برای تسلط بر قلوب استفاده کرد از جمله؛ راه جوانی، و جوان برای اینکه به دام شیطان نیفتد باید از دام های نفسانی دوری کند.

فتاحیان اظهار کرد: شب  پرفیض قدر، شبی است که مقدرات یک‌ساله انسان بسته خواهد شد؛ اما برخی بدون توجه به چشم که کمینگاه شیطان است و زبان که محل خروج تفکرات انسان است، آن شب را با بی‌توجهی سپری می‌کنند.

لازم به ذکر است همزمان با ایام لیالی پرفیض قدر و ضربت خوردن امام علی (علیه السلام) محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور فرهنگ یاران وظیفه و پایور قاری، در محل حسینیه امام خمینی(ره) سپاه شهرکرد با رعایت مسایل بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار