مسئول قرارگاه جهادی فاطمیون قم عنوان کرد

راه اندازی پویش مردمی «علی یاوران» در ۳۰ استان

سلحشور گفت:شبانه ۴۳۰۰ پرس غذا میان نیازمندان قم در قالب پویش مردمی «علی یاوران» توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۹۱۰۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقم، به نقل از روابط عمومی قرارگاه جهادی فاطمیون قم، مهدی سلحشور، مداح و مسئول قرارگاه جهادی فاطمیون قم در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی پویش مردمی «علی یاوران» اظهار کرد: در ابتدا بعد از این که زمزمه‌های داخلی و خارجی شروع شد که مردم را اساسا از روزه گرفتن منصرف کنند، در قرارگاه جهادی فاطمیون تصمیم بر آن که برای کمک به نیازمندان و تشویق مردم به روزه گرفتن این پویش را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان این که این پویش از ابتدای ماه شعبان در قرارگاه جهادی فاطمیون قم آغاز شد، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان به مسأله مواسات، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه اشاره کردند، بسیار خرسند شدیم که هدف و شعار خوبی را مد نظر قرار داده بودیم.

مسئول قرارگاه جهادی فاطمیون قم تصریح کرد: در نهایت تصمیم بر آن شد که سحری گرم به درب منزل نیازمندان تحویل داده شود؛ هر چند در ابتدا مخالف‌هایی در این زمینه وجود داشت، اما هم اکنون از تصمیم گرفته شده بسیار خوشحال هستیم.

وی با اشاره به ملی شدن پویش مردمی علی یاوران، افزود: در ادامه، این پویش مردمی به دیگر شهر‌ها کشیده شد و اکنون این پویش مردمی از سوی ۶۰۰ هیئت در سراسر کشور در حال پیگیری و اجرا است.

سلحشور به طبخ ۱۳۰ هزار پرس غذا در ماه مبارک رمضان در قرارگاه جهادی فاطمیون پرداخت و اظهار کرد: این قرارگاه در قالب پویش مردمی «علی یاوران» در قم هر شب ۴۳۰۰ پرس غذا به ۱۰۰۰ خانواده نیازمند به صورت ثابت در تمام محلات شهر قم تحویل داده می‌شود که در نهایت، با اتمام ماه مبارک رمضان به مجموع ۱۳۰ هزار پرس غذا خواهد رسید.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهیه غذا برای نیازمندان گفت: از ابتدای کار به ضد عفونی مکان مورد نظر پرداخته شد و تجهیزات کامل بهداشتی تهیه گردید و همچنین نسبت به رعایت نکات بهداشتی ملاحظه داشته‌ایم.

مداح و مسئول قرارگاه جهادی فاطمیون قم با اشاره به آماده‌سازی بسته فرهنگی در کنار طبخ طعام برای نیازمندان تصریح کرد: همچنین در کنار طعامی که به خانواده‌های شناسایی شده تحویل داده می‌شود، بسته فرهنگی تهیه شده است و همراه با غذا اهدا می‌شود.
برگزاری پویش مردمی «علی یاوران» در ۳۰ استان


مسئول قرارگاه جهادی فاطمیون قم گفت: مراسمی را از طریق ویدئوکنفرانس با ۳۰ استان برگزار کردیم و مصمم پای کار آمدیم و در طول این مسیر برخی نسبت به کاهش تعداد غذا‌ها و همچنین تعداد روز‌های برپایی این سفره اطعام و... تردید‌هایی را ایجاد می‌کردند، اما الحمدلله این حرکت آغاز شد و از همان شب اول با طبخ چهار هزار پرس غذا شروع کردیم.

سلحشور اظهار کرد: به دیگر برنامه‌های این قرارگاه در کنار پویش مردمی «علی یاوران» پرداخت و تصریح کرد: در ادامه تصمیم بر آن شد در کنار آماده سازی طعام برای نیازمندان، وعظ و خطابه و قرائت قرآن نیز برگزار شود و خوشبختانه در این زمینه کوچکترین واکنش منفی مشاهده نکردیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از گسترش پویش مردمی «علی یاوران» گفت: پیش بینی می‌شود که این ۶۰۰ مجموعه‌ای که در این پویش مردمی علی یاوران در سطح کشور پای کار آمده‌اند، به ۱۰۰۰ مجموعه برسد و در نظر داریم که پس از ایام ماه محرم، این مجموعه‌ها را با یکدیگر مرتبط کنیم تا در کنار هم، به یک مجموعه قَدَر جهادی در کشور تبدیل شوند و سر بزنگاه‌ها و در حرکت‌های مختلف اعم از سیل و زلزله، اگر از هر هیئتی یک اتوبوس نیروی جهادی پای کار بیایند، در مجموع هزار اتوبوس خواهند شد و به مشکلات رسیدگی خواهند کرد.

مداح و مسئول قرارگاه جهادی فاطمیون قم با اشاره به ضرورت و اهمیت خدمت رسانی هیأت به مردم تصریح کرد: هیئتی که خروجی خدمات رسانی به مردم نداشته باشد، ابتر است و مصمم هستیم که روز به روز قرارگاه جهادی فاطمیون را گسترش دهیم.

وی گفت: کسانی که تمایل دارند که به گروه جهادی فاطمیون بپیوندند، می‌توانند عبارت علی یاوران را به شماره پیامکی ۳۰۰۰۱۴۰۶ ارسال نمایند.

سلحشور با اشاره به راه‌های ارتباطی مشارکت مردم در پویش علی یاوران اظهار کرد: قرارگاه جهادی فاطمیون آمادگی دارد تا در جهت مشارکت مردم در این امر مقدس، نذورات نقدی و غیر نقدی مردم شریف را دریافت نماید؛ علاقه‌مندان جهت تحویل کمک‌های غیر نقدی خود می‌توانند به مدرسه علمیه معصومیه قم واقع در بلوار امین مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین، جهت مشارکت به صورت نقدی نیز می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۱۰،۴۷۰۳۶۸۱.۲ و یا شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۵۹۶۰۹۵ و یا شماره شبا ۸۱۰۷۰۰۰۰۱۰۰۰۲۱۴۷۰۳۶۸۱۰۰۲ IR نزد بانک رسالت بنام پویش مردمی علی یاوران واریز کنند.

انتهای پیام
ارسال نظرات