خبرهای داغ:

شرایط برای فعالیت هنرمندان شاهرودی در عرصه بین الملل فراهم می‌شود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل از توانمندی بالای هنرمندان هنر‌های تجسمی شهرستان شاهرود گفت: شرایط برای فعالیت هنرمندان شهرستان شاهرود در عرصه بین الملل فراهم می‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۱۲۳۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
شرایط برای فعالیت هنرمندان شاهرودی در عرصه بین الملل فراهم می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدمهدی احمدی در نشست با تعدادی از هنرمندان شاهرود اظهار کرد: با توجه به پیشینه غنی و حضور عالمان برجسته در این شهرستان، هنرمندان شاهرودی می‌توانند در عرصه‌های بین المللی نیز توانایی‌های خود را ارائه دهند.
وی ادامه داد: با نگاه به گذشته تاریخی و زندگی عالمان، عارفان، هنرمندان و شاعران برجسته شهرستان شاهرود پی می‌بریم این شهرستان در تمام حوزه‌ها دارای ظرفیت خوبی است که می‌تواند در سطح بین الملل نیز مطرح شود.
احمدی افزود: سبک زندگی بزرگان شاهرودی مومنانه و اخلاقی بود و می‌تواند الگوی عملی برای نسل فعلی باشد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخشش هنرمندان شاهرودی در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: اگر شرایط منطقی برای هنرمندان این شهرستان ایجاد شود نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین المللی می‌توانند خود را مطرح و اظهار وجود نمایند.
احمدی با تجلیل از توانمندی بالای هنرمندان هنر‌های تجسمی شهرستان شاهرود گفت: شرایط برای فعالیت هنرمندان شهرستان شاهرود در عرصه بین الملل فراهم می‌شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هنرمندان اعزامی به خارج از کشور باید با رفتار منطقی و ارائه آثار علمی ظرفیت هنرمندان استان سمنان را معرفی نمایند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی و هنری این شهرستان گفت: اگر از این ظرفیت‌ها در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری استفاده شود، شاهرود می‌تواند قطب هنری استان سمنان شود.
رضا مهدیان ادامه داد: هنرمندان برجسته‌ای در شاهرود در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله نمایشگاه ها، همایش و برنامه‌های فرهنگی و هنری ظرفیت‌های بالقوه آن‌ها در این شهرستان به نمایش گذاشته است.
وی به دستاورد‌های حاصل از بازدید مسئولان از نمایشگاه‌های هنری نیز اشاره کرد و افزود: حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شاهرود بازتاب و برکات مادی و معنوی بسیار ویژه‌ای برای هنرمندان شهرستان شاهرود خواهد داشت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به درخواست برخی هنرمندان در خصوص برگزاری نمایشگاه هنری در خارج از کشور گفت: پس از بررسی آثار این هنرمندان شرایط حضور هنرمندان شهرستان شاهرود در نمایشگاه‌های خارج از کشور بررسی و فراهم خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار