مسئول کمیته امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: ستاد احسان و نیکوکاری انتقال پیام انقلاب اسلامی و خواسته حضرت امام ( ره ) می باشد.
کد خبر: ۹۲۱۳۴۰۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گناوه، احمد لطفی در نشست هم اندیشی در ستاد احسان و نیکوکاری که با حضور مسئولان کمیته امداد شهرستان‌های گناوه و بخش بندرریگ برگزار شد گفت: از ابتکارات مسئولان در شهرستان گناوه توجه به محرومین و تشکیل ستاد احسان و نیگوکاری به عنوان یکی از برنامه‌ها در نظر گرفته شده در سین مجموعه برنامه‌های دهه مبارک فجر است؛ که این نشان از توجه به گفتمان امام (ره) است.
ستاد احسان و نیکوکاری انتقال دهنده پیام انقلاب است
وی افزود: رشد همکاری وهمیاری و هم نوع دوستی در بین مردم استان بوشهر زبانزد خاص و عام است و مردم استان بوشهر عملکرد بسیار مناسبی در زمینه انفاق، احسان و نیکوکاری دارند.
مدیر کل استان بوشهر ابراز داشت: مردم شهر‌های گناوه، دیلم و بندریگ بیش از ده میلیارد تومان کمک و انفاق داشته اند که از متوسط استانی بیشتر و بیش از ۷۸ درصد بیشتر بوده است.
وی رسیدگی به محرومان جامعه را از مهمترین خواسته‌های امامین انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای دانست و گفت: طبق این گفتمان انقلاب ما انقلاب محرومان می‌باشد.
وی با اشاره  انفاق و احسان در جامعه ایرانی گفت: این فرهنگ هم در دین ما اسلام بیان شده است و مورد تاکید خاص است و هم در فرهنگ ایرانی ریشه دارد.
فرماندارگناوه هم گفت: هدف نظام و دولت کمک به محرومان و توانمندکردن آنان برای رسیدن به خودکفایی و  اشتغال پایدار  و ماندگار است.
غلامرضا مهر جو  افزود: در اوایل انقلاب باهدف رفع محرومیت و کاهش فاصله طبقاتی نهاد‌های حمایتی نظیر کمیته امداد تاسیس و گام‌های خوبی در این راستا برداشته شد.
وی اظهارداشت: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و فشار ظالمانه نظام استکباری علیه ملت ایران، حاکمیت به تنهایی قادر به تحت پوشش قرار دادن کامل محرومان نیست و نیاز به مشارکت‌های مردمی است.
فرماندار گناوه با بیان اینکه پیام انقلاب تهی کردن جامعه از افراد فقیر است، گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه بخوبی ترویج و نهادینه شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه با ارایه گزارشی از خدمات این نهاد گفت:  سه هزار و ۲۷۰ خانوار در بخش مرکزی و شهر گناوه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که در سرفصل‌های مختلف به آنان خدمات ارایه می‌شود.
مراد شمس الدینی افزود: از مجموع افراد تحت پوشش یکهزارو ۶۵۶ خانوار ساکن در شهر گناوه هستند و بیشترین آمار مربوط به خانواده‌های ایتام است.
امام جمعه موقت گناوه هم گفت: خداوند متعال از میان بندگان خود عده‌ای را انتخاب کرده است و این افرلد اسبابی هستند تا اهداف خالق متعال را در جامعه پیاده سازند وجامعه را به این سمت سوق دهند.
وی از تلاش‌های مسئولان و مردم گناوه در زمینه  کمک به محرومان تفدیر نمود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات