مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان همدان خبر داد:

اشتغالزایی ۱۲۰۰ نفر در قالب صندوق‌های قرض الحسنه بسیج سازندگی همدان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه گفت: تصدی‌گری این صندوق‌ها با مردم است و یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.
کد خبر: ۹۲۰۳۹۲۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

اشتغالزایی ۱۲۰۰ نفر در قالب صندوق‌های قرض الحسنه بسیج سازندگی همدانسرهنگ علی قره‌باغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی استان همدان اظهار داشت: ۱۳۰ گروه جهادی در ایام نوروز در سیلی که در استان‌های گلستان، خرم‌آباد و خوزستان اتفاق افتاد حضور داشتند و همچنین در سیل استان همدان نیز فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه در بحث سیل ۳۸۰ گروه جهادی فعالیت داشتند، ابراز داشت: این گروه های جهادی تقریبا از کادر سپاه و فرزندان آنها تشکیل شده بود که به فعالیت پرداختند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص بازسازی مناطق سیل زده، گفت: در بازسازی این مناطق ۴۵۰ واحد بازسازی و احداث توسط بسیج سازندگی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بازسازی مناطق سیل‌زده ۲۲۳ واحد تعمیر و بازسازی انجام شده که تا پایان شهریور به نتیجه رسیده و قریب به ۱۸۵  واحد احداث انجام شده که تا پایان دی ماه تکمیل و به صاحبان آنها تحویل داده می‌شود که در روستای برفیان تویسرکان ۴۴  واحد بود که در هفته بسیج امسال کلنگ‌زنی و اجرایی شده که یکساله به پایان می‌رسد.

قره‌باغی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی ما دنبال اشتغال بدون تسهیلات هستیم، تصریح کرد: امسال تقریبا کمتر از یک میلیارد تومان تسهیلات به بسیجیان داده شده که حدود ۸۰ کارگاه، این تسهیلات را جذب کردند و حدود ۱۵۰ نفر اشتغالزایی در این زمینه با تسهیلات بوده است.

وی بیان کرد: ما در قالب صندوق‌های قرض‌الحسنه که نقش تسهیل‌گری داریم تصدی‌گری آن با مردم است و عملاً با سرمایه‌های مردم جمع و اداره می‌شود و به مردم تسهیلات داده می‌شود که یک هزار و ۲۰۰ نفر از طریق اشتغالزایی تصویب شغل انجام شده است و یک ریال منابع دولتی از قبیل بلاعوض و تسهیلات بابت آنها پرداخت نشده است و این یک ایده نوینی است که دنبال می‌کنیم که هم آموزش داده می‌شود و هم از خرده سرمایه‌های مردم استفاده می‌شود و دیگر مشکلات بانکی از قبیل ضامن و .... را ندارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: احداث ۱۶۰ چشمه بهداشتی برای مدارس روستایی و مناطق محروم و حاشیه شهر نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین سرویس‌های مدارس ابتدایی که مشترک بود و اختلاف دانش‌آموزی داشتند جداسازی شد که تعمیر یا احداث شد که تا پایان شهریور ماه به اتمام رسید و تحویل داده شد.

قره‌باغی در خصوص ساماندهی گلزار شهدا گفت: گلزار شهدای روستای خان‌آباد کبودراهنگ، نهاوند، اسدآباد و در هفته بسیج روستای بهادربیگ بهار ساماندهی شدند.

وی در پایان ابراز داشت: بحث جهیزیه امسال بازتاب خوبی در استان داشت که در هفته بسیج ۲۰۰ سری جهیزیه ویژه زوج‌های جوان توزیع شد و در تلاش هستیم که سری دوم را هم جمع‌آوری و تا پایان سال توزیع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات