خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اساس تشکیل بسیج سازندگی همین حرکات جهادی و استفاده از جوانان برای زدودن غبار محرومیت از مردم و از نگاه دیگر تمدن‌سازی است.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۵۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

اساس تشکیل بسیج سازندگی حرکات جهادی است/ فعالیت ۱۱۳۷ گروه جهادی شناسنامه‌دار در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی قره‌باغی در مجمع جهادگران استان همدان که با عنوان همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از کارآفرینان موفق بسیجی که در سالن همایش باغ موزه همدان برگزار شد، اظهار داشت: فرمان 9 ماده‌ای حضرت آقا که به جهادگران می‌فرماید «یک نکته کارتان باارزش است، سپاس امثال من حق را ادا نمی‌کند ولی کارتان ده‌ها و بلکه هزاران برابر از نظر کیفی می‌تواند ارتقا یابد، دوم کارهای نو و خلاقانه شما را از کارهای دیگر غافل نکند».

وی گفت: در بحث خدمت‌رسانی موضوع جهادگری را همگانی کنید و لذت کار جهادی را به دیگران بچشانید، در جای دیگر می‌فرمایند در محیط خدمت‌رسانی با عمل نیکو و توجه به مستحبات فضا را معطر کنید، جوانان باید برای معنویت و اخلاق تلاش کنند اگر در جامعه این دو نباشد جهنمی بیش نیست، موضوع بعدی که تاکید دارند شبکه‌سازی بین گروه‌های جهادی است که از دیگر دستگاه‌های اجرایی باید کمک بگیرند و نکته بعدی اطلاع‌رسانی هنرمندانه اصحاب رسانه است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: اساس تشکیل بسیج سازندگی همین حرکات جهادی و استفاده از جوانان برای زدودن غبار محرومیت از مردم و از نگاه دیگر تمدن‌سازی است، تربیت نسلی که به فکر خود نباشد که این تربیت، زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی بوده و این موضوع هم جزء حرکات جهادی است.

وی بیان کرد: کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، جهت را فراموش نکردن و تدبر دقیق و توکل بر خدا بنابراین کار را باید جهادی انجام داد تا باقی بماند و مستدام باشد.

قره‌باغی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و صندوق‌های قرض الحسنه اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی است، گفت: بیش از 90 درصد نامگذاری سال‌ها نیز بحث اقتصادی بود.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم، دو موضوع آمده است، یکی اقتصاد قوی که عامل مهم سلطه‌ناپذیری در کشور است و دیگری اقتصاد ضعیف که زمینه‌ساز نفود و سلطه دشمنان است و اگر بارها همه ما بیانیه را مرور کنیم باز برای ما تازگی دارد و قابل استفاده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: در ابتدای سال ۹۸ که با حادثه غیر مترقبه شروع شد و ۲۲ استان آسیب دید، ماموریت ما عزیمت به استان گلستان و گمیشان بود که خود مردم مشارکت داشتند و جهادی کار می‌کردند و ما آنها را هدایت می‌کردیم و اقلام می‌دادیم و بعد از چهل روز که ماموریت ما در استان گلستان تمام شد، عنوان کردند که همدان در سیل اخیر خوش درخشید.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی استان همدان عنوان کرد: بازسازی و احداث منازل تخریب شده در همدان ۵۰۰  واحد بود که بازسازی شد و تا امروز ۱۸۷ واحد احداث شده است.

قره‌باغی با اشاره به مرمت ۲۲۳ واحد ابراز داشت: ۴۴ واحد نیز در روستای برفیان تویسرکان در هفته بسیج به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر افتتاح یک هزار و ۶۰  پروژه در استان همدان بود که انجام شد، عنوان کرد: این در حالی بود کهسهمیه استان همدان یک هزار و ۴۰ پروژه بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: موضوع دیگر با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه اتفاق افتاد که این صندوق‌ها به مردمی کردن اقتصاد کمک می‌کند یعنی مردم خودشان مشکلاتشان را حل کنند و جلو ببرند که زندگی روستایی را لذت‌بخش می‌کند.

وی یادآور شد: محوریت کار در این صندوق‌ها با محوریت بانک‌ها انجام می‌شود و همچنین قرار شد تشکل‌هایی در استان انجام شود اولین تعاونی در استان همدان در روستای کمالوند نهاوند انجام شد و اولین پروژه آن جنگل‌کاری بود که در هفته بسیج کلید خورد و طرح اعتلای صندوق‌های قرض‌الحسنه انجام شد.

قره‌باغی یادآور شد: در بستر این صندوق‌ها بیش از یک هزار اشتغال ایجاد شده است؛ در اردوها و حرکت‌های جهادی در استان همدان تا امروز یک هزار و ۱۳۷ گروه جهادی را ساماندهی و شناسنامه‌دار کردیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۹ گروه پایگاه محور و ۶۳۹ گروه جغرافیا محور هستند، ادامه داد: در سیل امسال ۱۳۷ گروه جهادی و در نوروز امسال ۷۸ گروه جهادی فعال داشتیم، ۲۵  گروه جهادی نیز در حوزه مقابله با اعتیاد و کمک به مردم فعالیت داشتند و ۲۹  گروه جهادی از بین پاسداران انتخاب شده که کار جهادی انجام دادند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات