هرس سنگین درختان شاهرود با هدف جوان سازی انجام می شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه هرس سنگین درختان شاهرود با هدف جوان سازی انجام می شود، گفت: اجرای هرس با آگاهی کامل و رعایت نکات فنی صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۱۹۸۹۴۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مسعود عشقوی با بیان اینکه هرس درختان یکی از موارد مهم در نگهداری درخت قلمداد می‌شود که اگر به موقع و اصولی انجام شود در طول عمر درختان تاثیر بسزایی دارد، گفت: تحقیقات گسترده علمی در زمینه هرس سنگین و اصولی و نیاز چندین ساله بعضی از گونه‌های درختان سطح شهر در راستای جوان سازی و جلوگیری از پیشروی بیماری‌های گیاهی، چون درختان زبان گنجشک، توت، اقاقیا و... در شاهرود انجام می‌گیرد.
وی ضمن بیان این مطلب که هرس سنگین درختان از جمله اقداماتی است که چندین سال در نقاط مختلف استان‌ها و شهر‌های کشور در حال اجرا بوده است، ابراز داشت:استفاده بهینه از نور خورشید، حفظ سیستم تربیت گیاه، حذف شاخه‌های رقیب و روی هم افتاده، تنظیم (ارتفاع و شکل تاج) گیاه، سرزنی شاخه‌های در حال رشد و نگهداری اندازه درخت در حد مطلوب، ایجاد تعادل بین اندام هوایی و ریشه، دریافت نور توسط شاخه‌های داخل تاج، افزایش مقاوت در برابر وزش باد، جوان سازی درخت، تربیت استاندارد و همچنین عامل مهمی برای تقویت شاخه‌های جدید می‌شود که از نکات مهم اهداف هرس سنگین در درختان سطح شهر در شاهرود است.
شایان ذکر است، این نوع از هرس سالیان سال است که با آگاهی کامل و رعایت نکات فنی در استان‌ها و شهر‌های کشور استفاده شده و تا کنون یکی از روش‌های موثر جهت جلوگیری از بیماری‌ها بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها