خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم در گفتگو با «بسیج»:

چهل سالگی بسیج فرصتی برای احصای نقاط ضعف و قوت است/ بسیج بستر نیل به تمدن بزرگ اسلامی است

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) گفت: چهل سالگی تشکیل بسیج فرصتی است برای اینکه این شجره طیبه عملکرد خود و نقاط قوت و ضعف و نقایص و غفلت‌ها را مورد نقد و بررسی قرار دهد.
کد خبر: ۹۱۹۴۲۴۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

«مهدی کبیر پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: تقارن چهلمین سال بسیج، چهلمین سال انقلاب در سال قبل و صدور بیانیه گام دوم انقلاب، تقارن مهم، مبارک و پرمعنایی است.

وی افزود: مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان هستند، جوانان انقلابی که شاکله بسیج را نیز همانان تشکیل می‌دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با اشاره به ضرورت نگاه آسیب شناسانه به بسیج تاکید کرد: باید مفاد بیانیه به لحاظ مخاطب قرار دادن جوانان، خوب فهمیده شود و بخصوص در بسیج الزاماتی که باید برای اجرای آن در نظر گرفته شود، مورد دقت نظر قرار گیرد.

کبیری پور ادامه داد: باید در راهی که تاکنون طی شده، عرصه عمل را شناخت و شبهه‌ها را نسبت به کارآمدی انقلاب برطرف کرد که این وظیفه بسیج است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مورد تبیین دستاورد‌های چهل سال انقلاب سال کار شد، گفت: باید اقدامات عمیق تری در مورد مبانی انقلاب اسلامی انجام و از نگاه‌های سطحی پرهیز شود و بر این نکته تاکید گردد که تنها نسخه نجات بخش بشریت نظام اسلامی است که به حکومت جهانی پر از عدل و داد متصل می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم ادامه داد: بعد از شناخت عمیق مبانی انقلاب باید به نفی اقدامات کفر جهانی و طرد هر گونه دلباختگی به غرب برسیم و این روشنگری، کار بسیج است.

وی افزود: تمدنی که حضرت آقا فرمودند، روی بنیان‌های دینی بنا نهاده می‌شود لذا با این تمدن‌های مادی نمی‌توان الگو شد و لذا این را جوان ما باید بداند و بسیج در این زمینه روشنگری کند تا عمیقا نسبت به شناخت مبانی انقلاب و بیزاری از تمدن غربی، ارتقاء آگاهی پدید آید.

کبیری پور تصریح کرد: جوانان ما اگر به شناخت واقعی در مورد انقلاب و دشمنان آن برسند، برای رسیدن به حیات طیبه و تمدن بزرگ اسلامی بیقرار خواهند بود، زیرا آن تمدن بر اساس فطرت پاک انسانی و خوبی‌ها و فضایل انسانی پایه گذاری می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که باید ظرفیت خوبی را در بسیج برای جوانان ایجاد کنیم، افزود: این کار ضرورت دارد تا جوانان در فضای جدید با دیدگاه رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی قدم بگذارند و لذا بایستی پایگاه ها، حوزه‌ها و کانون‌های بسیج بروز شوند و متناسب با شرایط، بستر‌های جدیدی فراهم گردد تا جوان تمدنی فکر کند و تمدنی گام بردارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بسیج اقدامات موثر و گسترده‌ای را در قالب گروه‌های جهادی و ... انجام داده است، اما همچنان گام‌های مهمی مانده که باید برداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات