خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد

افتتاح 1060 پروژه عمرانی طی هفته بسیج در استان همدان

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: تعهد بسیج سازندگی استان همدان از 40 هزار پروژه عمرانی در سطح کشور یک هزار و 40 پروژه بوده که تا بهمن ماه انجام شود که در هفته بسیج یک هزار و 60 پروژه افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۲۷۲۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰

افتتاح 1060 پروژه عمرانی طی هفته بسیج در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی قره‌باغی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال هفته بسیج ویژگی‌های خاصی دارد و چندین برنامه محوری سازمان بسیج مستضعفین در استان همدان کلید خواهد خورد و استان همدان کانون توجهات در کشور است.

وی گفت: سومین مرحله از 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی که بسیج به مناسبت چهلمین سالگرد بسیج قول آن را به مردم ایران داده است در همدان رخ خواهد داد و مراحل قبل در استان‌های کردستان و خراسان شمالی انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه در خصوص افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، افزود: 6 هزار و 155 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی زودبازده در هفته بسیج افتتاح می‌شود. که بیشترین سهم از این پروژه‌ها متعلق به استان همدان است.

وی عنوان کرد: یک هزار و 60 پروژه از 6 هزار و 155 پروژه را در استان همدان خواهیم داشت که 32 پروژه توسط گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی احداث، مرمت و یا تکمیل شده‌اند.

قره‌باغی در خصوص اهمیت این پروژه‌ها با بیان اینکه سپاه وظیفه حراست و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب را دارد، تأکید کرد: اهمیت این پروژه‌ها نیز از تأکیدات فرمانده کل سپاه در محرومیت‌زدایی است که به یگان‌های تخصصی نظامی، نیروی هوا فضا، نیروی دریایی و نیروهای زمینی و حتی نیروی قدس مأموریت داده شد تا جغرافیا تعریف کنند و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی داشته باشند.

وی در خصوص افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله بسیج، گفت: نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله بسیج و دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید که بسیج در آن نقش دارد و تمام برنامه‌های سپاه و بسیج امروز افتتاح شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: 32 عنوان پروژه‌های عمرانی وجود دارد که نقش سپاه و بسیج در احداث و بازسازی تخریب‌های سیل 98 است که در همدان خسارت آنچنانی نداشت اما به دلیل بارندگی‌های شدید 17 هزار و 400 واحد در استان همدان آسیب دید و بیش از یک هزار و 200 روستای استان همدان این اتفاق افتاد.

وی در ادامه دریافت سهمیه مرمت و احداث سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، افزود: سهمیه بسیج و سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان 500 واحد برای مرمت و احداث بود که به ضعیف‌ترین اقشار جامعه و افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی و افرادی که آورده‌ای نداشتند توسط سپاه و بسیج خدمات ارائه شد.

قره‌باغی تصریح کرد: از بین یک هزار و 60 پروژه 187 پروژه ساخت و 223 پروژه مرمت منازل سیل‌زدگان است که از این تعداد 100 درصد انجام و به افراد واگذار شده و تعهد این است که تا پایان آذر ماه این 187 پروژه به پایان برسد و تحویل داده شود.

وی در خصوص پروژه انتقال روستا، ابراز داشت: پروژه انتقال 44 خانوار روستای برفیان از توابع شهرستان تویسرکان با توجه به ژئوفیزیک و جغرافیای منطقه ترک‌هایی که در بالادست روستا و در دامنه ایجاد شده احتمال این می‌رود که روستا در یک زمین لرزه 4 یا 5 ریشتری و یا بارندگی شدید ویران شود و به همین دلیل این روستا به پایین دست منتقل خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص مرمت سرویس‌های بهداشتی مدارس، گفت: مرمت و بازسازی 164 مورد سرویس بهداشتی مدارس با همکاری اداره نوسازی مدارس انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص ساماندهی گلزار شهدا، عنوان کرد: ساماندهی 214مزار در گلزار شهدا بازسازی می شوند.

قره باغی در خصوص پروژه های شاخص یادآور شد: مرمت مدارس شامل حصارکشی، زیباسازی، نقاشی که 45پروژه در این عرصه بوده است. 12مورد انتقال آب کشاورزی، انتقال آب شرب روستایی انجام شد. همچنین احداث مخزن آب بتنی و پروژه آب بند، آب خیزداری و منابع طبیعی، احداث خانه عالم را نیز داشته اند.

وی در ادامه افزود: 14مورد مجتمع های فرهنگی، حسینیه و مساجد را مرمت و احداث کرده اند. همچنین مراکز بهداشتی، درمانگاه، خانه بهداشت، پایگاه سلامت را احداث می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص احداث و مرمت خانه نیازمند، گفت: 13 واحد احداث و مرمت خانه نیازمندانی که غیر از آسیب سیل بوده است را به سرانجام رسانده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص تعهدات بسیج سازندگی در پروژه‌های عمرانی بیان کرد: تعهد بسیج سازندگی از 40 هزار پروژه عمرانی در سطح کشور یک هزار و  40پروژه بوده که تا بهمن ماه انجام شود و در هفته بسیج یک هزار و 60 پروژه افتتاح می‌شود و به عبارتی 20 پروژه بیشتر از سهمیه کار انجام شده است.

وی در خصوص گروه‌های جهادی تاکید کرد: در گروه‌های جهادی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شد، به خصوص در سیل استان همدان و در 22 استان کشور که متأثر از سیل 98 بودند و در واقع گروه‌های جهادی امسال را در عرصه آغاز کردند.

قره‌باغی افزود: نوروز 98 در استان گلستان در شهرستان گمیشان طرح مردم یاری سازندگی را انجام دادیم و اقلام، نیازمندی‌هایی برای مقابله با سیل از قبیل بیل، کلنگ، گونی، بادگیر، چکمه و ... و اقلام نیازمندی‌های ضروری مردم مانند مواد غذایی و سبد غذایی، پتو، شیرخشک و لوازم بهداشتی تحت عنوان قرارگاه سردار شهید «حاج حسین همدانی» میان آنها توزیع شد.

وی ادامه داد: نقشی که گروه‌های جهادی در سیل استان لرستان در شهرستان‌های پل دختر، چگینی و ... داشتند لایروبی سیل از منازل مردم بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: مجموع گروه‌های جهادی که در سیل و بازسازی بعد از سیل در سال 98 بکارگیری شد 137 گروه جهادی که در قالب 2 هزار و 170 نفر بسیجی بکارگیری شد.

وی افزود: برای اولین بار در سال 98 اتفاق افتاد گروه‌های جهادی از میان پایوران سپاه و خانواده های آنها تشکیل شد که همکاران در سوابق خدمتی از درجات نظامی مختلف با لباس جهادی در پروژه سیل و سایر پروژه‌ها حضور فعال داشتند و محرومیت‌زدایی انجام می‌دادند.

قره‌باغی در خصوص حضور گروه‌های جهادی در حماسه اربعین، یادآور شد: در حماسه اربعین 32 گروه جهادی در سطح استان همدان فعال بودند.

وی افزود: گروه‌های جهادی در نوروز 98 فعالیت می‌کردند 78 گروه جهادی بودند، همچنین گروه‌های جهادی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی 16 گروه در سال 98 بوده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص گروه‌های جهادی فعال در طرح کرامت، گفت: 25 گروه جهادی در عرصه طرح کرامت که مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است در حوزه‌های آموزش، پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد حضور داشتند.

وی در خصوص عرصه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: این عرصه از سال 92 در بسیج و سپاه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری انجام شد، در مجموع تعداد کارگاه‌های ایجاد شده در حوزه اقتصاد مقاومتی 4 هزار و 492 کارگاه در سطح استان ایجاد شد.

قره‌باغی در خصوص مبالغ پرداختی به کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: مبالغ پرداختی به این کارگاه‌ها 61 میلیارد و 793 میلیون تومان است که در طی 7 سال پرداخت شده است، تعداد 8 هزار و 539 اشتغال ایجاد، تثبیت و یا کمک شده است.

وی افزود: در سال 98، 907 میلیون تومان یا قریب به یک میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، به دلیل شیب وارونه‌ای که داشتند بیشترین زمان را برای توانمندسازی گذاشتند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ما به دنبال اشتغال بدون تسهیلات یا وام هستیم و  100 نفر از تشکل‌های مردمی ایجاد شده‌اند که با آورده‌های خود بتوانند معضلات خود را حل کنند و تعداد افرادی که وام قریب به یک میلیارد تومان را دریافت کرده‌اند 63 نفر بودند.

وی ابراز داشت: اشتغال در قالب تسهیلاتی که به افراد واگذار شد در حوزه‌های مختلف آبزیان، پرورش زنبور عسل، پرورش دام‌های سبک و سنگین است که بیشترین تعداد در حوزه صنایع دستی و صنایع تبدیلی بوده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات