خبرهای داغ:
مسئول سازمان علمی، پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد

راه‌اندازی ۲۰ پایگاه علمی در استان همدان

مسئول سازمان علمی، پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: تقویت بنیه علمی و مهارتی بسیجیان و پرورش کادر علمی تراز انقلاب و راه‌اندازی پایگاه علمی که در سطح استان ۲۰ پایگاه علمی وجود دارد که کار علمی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۹۲۷۰۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱

راه‌اندازی ۲۰ پایگاه علمی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ولی ابراهیمی مسئول سازمان علمی، پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان همدان که در سالن آمفی تئاتر مرکز همایش‌های بین‌المللی قرآنی همدان برگزار شد، ضمن تبریک چهلمین سال تاسیس بسیج به بیان اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره برای کمک به بازدارندگی در مقابل فشارهای دشمن برای جلوگیری از پیشرفت علمی کشور و همچنین نمایش قدرت و اقتدار چهل سالگی بسیج در راستای حفظ  و تداوم ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار شده است.

وی گفت: از دیگر اهداف این جشنواره هم‎افزایی و تعامل در عرصه علم و فناوری با دستگاه‎ها، سازمان‎ها و مراکز آموزش عالی، ترویج فرهنگ جهاد علمی و روحیه امید و نشاط در میان جوانان، تقویت روحیه خودباوری علمی بویژه در میان بسیجیان و فرهیختگان است.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف ارتقای شأن و منزلت اجتماعی بسیج، شناسایی، تجلیل و تشویق و ترغیب سرآمدان علم و فناوری و الگوسازی در میان آحاد جامعه به خصوص جوانان امروز برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش استانی و کشوری برگزار می‎شود، عنوان کرد: در جشنواره استانی نمایشگاه دستاوردهای علمی سرآمدان بسیجی را داریم و بخش کشوری در اسفند ماه برگزار می‎شود که سرآمدان علم و فناوری کل کشور در آن شرکت می‎کنند.

ابراهیمی در خصوص روش انتخاب برترین‌های علمی ابراز داشت:  برخی شاخص و سنجه‎های ارزیابی را در اختیار اقشار اندیشه‏ورز گذاشتیم که از آنان خواسته شد برترین‌ها را انتخاب و در اختیار ما بگذارند.

وی افزود: قسمت‎های مختلف سازمان خانه نخبگان است که برترین‎ها را از شهرستان‌ها با هماهنگی مسئول خانه نخبگان انتخاب کردیم.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص فعالیت دیگر این سازمان تاکید کرد: پرسشگران توسط پژوهشکده علمی براساس سنجه‌های عملکردی آنها انتخاب شد.

وی در ادامه در خصوص محورهای اصلی برنامه‎های بسیج در حوزه علم و فناوری تصريح کرد: جریان‎سازی و نهادینه‎سازی گفتمان علمی در کشور از طریق برگزاری نمایشگاه، جشنواره، فصلنامه‎ها، هسته‎ها و خبرگزاری علم و فناوری انجام شد.

ابراهیمی گفت: تقویت بنیه علمی و مهارتی بسیجیان و پرورش کادر علمی تراز انقلاب و راه‌اندازی پایگاه علمی که در سطح استان ۲۰ پایگاه علمی وجود دارد که کار علمی انجام می‌دهند و به دنبال این هستیم که این پایگاه‌ها الگو شوند.

وی با اشاره به دیگر محورهای اصلی در حوزه علم و فناوری بیان کرد: طرح شهید بهنام محمدی، راه‌اندازی مدارس ویژه از مرکز مهارت آفرینی است که این فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: کمک به مدیریت دانش، توان و تکمیل چرخه علمی کشور که از طریق قرارگاه مرکز جهاد علمی، مرکز حمایت از تحقیقات کاربردی، فنی و تجربی و کمک به تحول در علوم انسانی از دیگر محورهای علم و فناوری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات