خبرهای داغ:
امام جمعه قهستان:

استکبار جهانی دشمن مشترک امت اسلام است/ وحدت عملی بین شیعه و سنی باید افزونتر شود

امام جمعه قهستان با بیان اینکه امروز نیاز به وحدت عملی در بین شیعه و سنی بیشتر احساس می شود، گفت: ما با اهل سنت در اعتقادات دینی و اهداف مشترکات زیادی داریم همچنین دشمن مشترکی داریم که همه اینها عامل و زمینه ساز وحدت شیعه و سنی است.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۶۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

حجت الاسلام و المسلمین محمد راستگو امام جمعه قهستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت و تبریک هفته وحدت به آحاد مسلمین اظهار داشت: امروز  هر فردی در جهان اسلام به اوضاع پیرامون خود نگاه کند اهمیت وحدت را درک خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: امروز دنیای اسلام تحت سیطره و ظلم استکبار است که هر روز با ترفندها و اشکال جدید به ظلم و خونریزی می پردازد.

 

امام جمعه قهستان با بیان اینکه استکبار جهانی از اضطراب مسلمین به نفع خود استفاده می کند، افزود: استکبار جهانی چیزی برای عرضه و ارائه به بشریت ندارد.

 

وی با بیان اینکه خدواند به واسطه  دین اسلام بهترین سرمایه را به حهان و بشریت عرضه کرد، گفت: استکبار از این مکتب در هراس است چرا که اگر مسلمین متوجه ارزش این ذخیره بشوند استکبار دیگر جایی برای چپاول و حکومت بر ملتها را نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام راستگو ادامه داد: استکبار و آمریکا در طول تاریخ با راه انداختن تفرقه و اختلاف در بین ملتها مسلمین را به جان هم می اندازد تا بتواند از این طریق به اهداف شوم خود برسد لذا مسائلی که امروز در عراق، لبنان شاهد آن هستیم گواه این موضوع است.

 

وی عنوان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: اشتراکات ما با اهل سنت ۹۰ درصد است، تصریح کرد: حقیقتا مشترکات ما و اهل سنت بسیار زیاد است و اکثر اختلافات  ما در مسائل فقهی است.

 

امام جمعه قهستان با بیان اینکه اجداد و بزرگان ما و اهل سنت هیچ گاه به یکدیگر اهانت نکردند، افزود: امروز دشمن با نام اسلام با خشن ترین چهره که حتی از حیوان نیز پست تر است مرتکب جنایات وحشیانه  و کشتار ملتها می شود.

 

وی اظهار داشت: پیامبر اسلام بر تاریکی و جهالت زمان خود همچون نوری تابید که قلبها را روشن کرد لذا هیچ گاه در منش و رفتار پیامبر و پیشوایان دینی ما تندخویی و خشونت نبوده است.

 

وی با بیان اینکه امروز نیاز به وحدت عملی در بین شیعه و سنی بیشتر احساس می شود، افزود: ما با اهل سنت در اعتقادات دینی و اهداف مشترکات زیادی داریم همچنین دشمن مشترکی داریم که همه اینها عامل و زمینه ساز وحدت شیعه و سنی است.

 

حجت الاسلام راستگو گفت: اکثر مردمی که در میانمار، سوریه  و یمن به دست استکبار شکنجه و کشته می شوند اهل سنت هستند  که مورد حمایت ما قرار می گیرند که البته ملت و کشور ما از تمام مظلومان جهان حمایت می کند چه شیعه باشند و چه سنی فرقی نمی کند.

 

وی تصریح کرد: شیعه و سنی برای دشمنان فرقی نمی کند چراکه آنها از اسلام و قرآن در هراسند و با دین مشکل دارند.

 

وی با اشاره به برجام و توافق با اروپایی ها گفت: ایران در زمینه هسته ای به تمام تعهدات خود پایبند بود اما آمریکایی ها باز با زیاده خواهی خود نه تنها تحریم ها را کم نکردند بلکه تحریم جدید بر علیه ملت ما وضع کردند و امروز با زیاده خواهی خود بحث موشکی را مطرح می کنند.

 

وی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکا و استکبار به کمتر از نابودی و از بین بردن جمهوری اسلامی ایران راضی نیستند.

 

حجت الاسلام راستگو با بیان اینکه شگرد آمریکا استعمار  و زیاده طلبی است، گفت: متاسفانه برخی افراد در داخل فریب می خورند لذا همان گونه که رهبری اشاره کردند آمریکا ۹۸ همان آمریکا سال ۴۲ است که همان خوی درندگی را دارد.

 

امام جمعه قهستان ادامه داد: استکبار و آمریکا به دنیال منافع خود بوده و هست نه دفاع از حقوق بشریت چون حامی ظلم و ظالمان در جهان است.

 

وی با بیان اینکه علما اهل تشیع و تسنن در حفظ وحدت نقش موثری دارند، گفت: باید همگان بدانیم که دشمن شیعه دشمن سنی نیز هست لذا باید همه  مسلمانان چه شیعه و چه سنی با اتحاد و همدلی و پیروی از ولایت فقیه مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی بزنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها