خبرهای داغ:

حفظ وحدت و برادری تنها راه رهایی از فتنه‌های دشمنان خبیث

نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه سرخه گقت: وحدت اسلامی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های تاریخی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان در جهت ایستادگی و پویایی هویت امّت اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۳۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: در روزگار کنونی، جهان اسلام آماج توطئه‌های شوم استکبار جهانی قرار دارد و روز به روز فتنه افکنی دشمنان بر ضد اسلام و مسلمانان بیشتر می‌شود. یکی از مهم‌ترین حربه‌های دشمنان در این زمینه ایجاد اختلاف و تفرقه است و تنها راه رهایی از این توطئه‌ها حفظ وحدت و برادری می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه وحدت اسلامی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های تاریخی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان در جهت ایستادگی و پویایی هویت امّت اسلامی بوده گفت: همچنین وحدت اسلامی از مهم‌ترین عوامل عزت و پیروزی آنان در همه صحنه‌ها می‌باشدو دعوت به وحدت و یگانگی مسلمانان و پرهیز از تفرقه؛ از دستور‌های قرآن و سیره نبی اکرم (ص) و اولیای وی است. قرآن کریم به صراحت در آیات ۹۲ سوره انبیاء، ۱۰ سوره حجرات و ۱۰۳ سوره آل عمران؛ مسلمانان را امت واحده خوانده است و آن‌ها را دعوت به وحدت و پرهیز از تفرقه می‌خواند.
ابوالقاسمی با بیان اینکه برخی از شیعیان گمان می‌کنند که موضوع وحدت میان شیعه و اهل سنت امری صوری به صورت تقیه است و ما نمی‌توانیم با آنان تعامل دوستانه داشته باشیم افزود: در حالیکه همه مسلمانان باید توجه داشته باشند، که اختلاف در پاره‌ای از مسائل مانع اخوت اسلامی و وحدت مسلمان نمی‌شود. وقتی اسلام سفارش می‌کند؛ تکلیف ما در برابر برادران دینی مشخص می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها