خبرهای داغ:
گزارش/

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن های غیر بیماری زای آشامیدنی مقاوم به حرارت با همکاری اداره دامپزشکی و بسیج سازندگی سپاه شهرستان زیرکوه اجرا شده است.
کد خبر: ۹۱۸۹۷۰۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بسیج سازندگی در راستای حمایت از طرح اشتغال معیشتی توزیع جوجه بومی اصلاح نژاد شده در سطح روستاهای استان به منظور پشتیبانی، رصد و پایش طرح با اداره کل دامپزشکی استان در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی با هدف کاهش وقوع بیماری نیوکاسل و محدود کردن ویروس در گردش بین طیور بومی و صنعتی تفاهم نامه هایی منعقد کرده است.

نوروزی مسئول بسیج سازندگی زیرکوه گفت: طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن های غیر بیماری زای آشامیدنی مقاوم به حرارت با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان زیرکوه و بسیج سازندگی سپاه شهرستان زیرکوه اجرا شده است.

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

در این طرح که با اولویت مناطق پر تراکم طیور بومی ، مناطق دارای مرغداری صنعتی ، مناطق سردسیر و روستاهای نزدیک به آبگیرها اجرا میشود قرار است اکثر طیور بومی شهرستان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شوند.

امید است با اجرای صحیح این طرح و همکاری روستائیان گامی مهم جهت کاهش تلفات طیور بومی و کمک به اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

ضمناً شروع طرح از 18 آبان ماه جاری به مدت 3 روز در شهرستان زیرکوه خواهد بود و در روز اول اجرای طرح واکسن در روستاهای نوده، چناران، اسفاد و بخشی از آبیز توزیع شد و روز دوم روستاهای کبودان و شیرگ در حال اجرا می باشد.

 اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز گفت: این طرح به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از 14 آبان ماه با همکاری گروه های جهادی آغاز و تا پایان هفته بسیج با همکاری شبکه دامپزشکی کار واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد از طیور بومی روستاهای استان را به اتمام  خواهد رساند.

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

هنری با بیان اینکه در طرح مذکور بیش از ۲۶۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاها به صورت رایگان با واکسن خوراکی واکسینه خواهند شد، افزود: همچنین در این مدت آموزش میدانی در روستاها  با همکاری دامپزشکی و اداره ترویج جهاد کشاورزی انجام خواهد گرفت.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به گذشت 10 ماه از طرح اشتغال معیشتی جوجه بومی گفت: در راستای این طرح، بیش از ۱۵۰ هزار قطعه جوجه بومی در بین روستاییان توزیع شده که خانوارهای زیادی در زمینه تولید تخم مرغ به خودکفایی رسیدند.

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

وی هدف از این طرح را بازگشت روستاها به دوران قبل که تامین کننده مایحتاج خانوارها بودند دانست و افزود: برای تکمیل زنجیره توزیع دستگاه جوجه کش۲۰۰ تایی که توسط یکی ازهم استانی ها اختراع شده بود در برخی از روستا توزیع  و  رایزنی جهت اخذ مجوز بسته بندی تخم مرغ محلی انجام شد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها