خبرهای داغ:

پژوهش سرا فرصتی برای مهارت آموزی دانش آموزان

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: با استفاده از امکانات آزمایشگاه و پژوهش سرا ، دانش آموز پژوهش محور پرورش دهیم .
کد خبر: ۹۱۸۷۴۹۵
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اولین جلسه توجیهی رابطین پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود در محل این پژوهش سرا تشکیل گردید.
هادی عامریان معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در این نشست تاکید کرد: رابطین پژوهش سرا‌ها جهت هدایت دانش آموزان به المپیاد‌های علمی، جشنواره خوارزمی و مسابقات کشوری و استانی و منطقه‌ای علمی و پژوهشی و آموزشی ورود پیدا کنند.
وی افزود: با استفاده از امکانات آزمایشگاه و پژوهش سرا، دانش آموز پژوهش محور پرورش دهیم.
عامریان به افتخارات کسب شده چند سال اخیر در پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود اشاره کرد و افزود: رابطین پژوهش سراها، دانش آموزان را به استفاده از امکانات موجود ترغیب نمایند.
امیر گوهری کارشناس مسئول آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان نیز به اجرایی شدن سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور اشاره کرد و گفت: رابطین در دانش آموزان ایجاد انگیزه نموده و ارتباط مستمر خود را با دانش آموزان حفظ نمایند.
وی به جلوگیری از رشد نباتی (حافظه محوری) دانش آموزان به وسیله‌ی سوق دادن آن‌ها به سمت پژوهش‌های علمی و عملی و استفاده از محیط‌های پژوهشی و آزمایشگاهی تاکید کردند. رؤیا ذوالفقاری مدیر پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود نیز ضمن بیان اقداماتی که در پژوهش سرای دانش آموزی و آزمایشگاه مرکزی در زمینه‌ی اجرای المپیاد‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات علمی پژوهشی انجام می‌شود به تشریح شرح وظایف رابطین پژوهش سرا‌ها و لزوم ارتباط مستمر آن‌ها بین مدارس و پژوهش سرا پرداختند.
در حاشیه این نشست، مسئولین اداره آموزش و پرورش و رابطین پژوهش سرا از نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی و آزمایشگاه مرکزی بازدید نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها