خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

اوقاف و امور خیریه خدمات ارزنده برای نظام انجام داده است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نهاد های انقلابی موفق در عرصه های فرهنگی و اجتماعی است و خدمات ارزنده برای نظام انجام داده است.
کد خبر: ۹۱۸۶۷۳۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به مناسبت دهه وقف اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه و خدمات ارزنده‌ای انجام داده و می‌دهد و تصمیم اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه در حمایت از طلاب قابل‌تقدیر است.
وی افزود: اوقاف مجموعه عیالواری است و نیاز به کمک دارد و همه باید نسبت به کمک به این مجموعه و نهاد ممتاز دینی جهت اجرای مأموریت‌هایش کمک کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: با این حجم و گستردگی کار خوشبختانه می‌بینیم کار‌های خیلی خوبی در این سال‌ها در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها انجام‌شده و لازم است این‌کاره‌ای خوب توسعه یابند.
وی گفت: اوقاف چند تکلیف سنگین دارد که لازم است نسبت به آن‌ها با دقت عمل کند.
آیت‌الله شاهچراغی عنوان کرد: اولاً لازم است درآمد‌ها درست و عادلانه بر اساس نیت واقف هزینه شود و لازم است حساب آن‌ها را قران به قران رعایت کنید.
وی افزود: در مصرف و هزینه کرد عواید موقوفات باید جانب احتیاط را رعایت شود؛ البته تابه‌حال دقت هم شده و فقط این نکات را من‌باب تذکر و یادآوری بیان می‌کنم.
نماینده، ولی فقیه در استان سمنان احیای موقوفات را مسئله دومی بیان کرد که اوقاف باید خیلی تلاش کند تا نسبت به آن اقدام نماید و گفت: احیای موقوفه‌ای که سال‌ها پیش از بین رفته و امروز سندی از آن پیداشده و احیا می‌شود این خیلی اتفاق مهمی است و حتی اگر یک مورد فقط اتفاق بیفتد بسیار ارزشمند است.
وی بیان کرد: نکته بعدی در مورد ایجاد موقوفات جدید است که لازم است در جهت ایجاد موقوفات جدید منطبق با نیاز روز جامعه اقدام شود و لازم است اوقاف آمرینی داشته باشد تا برکات وقف را بیش‌ازپیش برای مردم بازگو کنند.
آیت‌الله شاهچراغی افزود: مردم ذاتاً دوست دارند نامشان برای همیشه در تاریخ زنده بماند و بهترین راه برای ماندگار کردن نام خود در تاریخ وقف است؛ مردم می‌خواهند نام خود را جاوید کنند، ولی راه آن را بلد نیستند و ما باید راه آن را به آن‌ها یاد بدهیم و این راه اقدام به وقف است.
وی افزود: نکته بعدی اینکه از ظرفیت امامزادگان باید خیلی استفاده بشود و با انتخاب امام جماعت قوی و فعال در بقاع متبرکه، برنامه‌های فاخری در این اماکن اجرا شود و به قطب‌های فرهنگی جامعه تبدیل شوند و از ظرفیت‌های اجتماعی امامزادگان بیش‌ازپیش استفاده شود./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها