خبرهای داغ:
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان سمنان:

۲۰ وقف قرآنی در سمنان ثبت شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: طی یک سال گذشته ۲۰ وقف جدید با نیت‌های قرآنی توسط واقفین خیراندیش در استان سمنان به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۱۸۶۰۱۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی اظهار کرد: یکی از اقدامات ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها در حوزه قرآنی، برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات و شناسایی نخبگان قرآنی هر یک از شهرستان‌ها و اعزام به مرحله استانی است.
وی افزود: پس از معرفی برترین‌های شهرستانی، نسبت به برنامه‌ریزی جهت برگزاری مرحله استانی مسابقات اقدام شد و نفرات برتر استان جهت اعزام به مرحله کشوری شناسایی و به مسابقات کشوری اعزام شدند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: از نفرات و گروه‌های برتر استان که به مرحله کشوری اعزام شدند، گروه همسرایی خواهران فدک الزهرا موفق به کسب رتبه قابل‌تقدیر در مرحله کشوری شد و آقای علیوردی نماینده استان سمنان با طی کردن مرحله مقدماتی، مجوز حضور در مرحله کشوری را به دست آورد.
وی به برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی مختلف اشاره کرد و افزود: دوره آموزش نفرات برتر راه استان به مسابقات کشوری، دوره‌های ارتقا داوری استان، دوره تربیت مربی حفظ، دوره‌های آموزشی کار با کودک برای مربیان و حافظان قرآن و برگزاری دوره آموزش قرآن به کودکان توسط استاد علیزاده بخشی از دوره‌های آموزشی برگزارشده جهت ارتقای سطح کیفی قرآنیان استان بود.
حجت‌الاسلام عرفانی تصریح کرد: در راستای افزایش سطح کیفی اجرای طرح حفظ در استان سمنان، نسبت به افتتاح مرکز آموزش مجازی و ستاد حفظ استان در شهرستان سمنان و افتتاح ستاد حفظ قرآن در شهرستان دامغان طی یک سال گذشته اقدام شده است.
وی تشکیل مجمع داوران استان و شهرستان‌ها را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در سال گذشته عنوان کرد و گفت: با دوره‌های آموزشی برگزارشده چند تن از داوران استانی توسط سازمان اوقاف به‌عنوان داوران کشوری انتخاب‌شده و در برخی از مسابقات به قضاوت پرداختند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: کمیته انضباطی و فنی داوران و مسابقات قرآن استان با حضور داوران و پیشکسوتان استان در مسابقات استانی سال جاری تشکیل شد.
نظارت و داوری در برگزاری مسابقات استانی جهاد کشاورزی، داوری مسابقات آموزش‌وپرورش.
همکاری در برگزاری مسابقات و تأمین داوران برخی از ارگان‌ها، برگزاری کمیته تخصصی نظارت و انضباطی داوران، مشارکت در برگزاری مسابقات قرآن حراست‌های استان از دیگر اقداماتی بود که حجت‌الاسلام عرفانی به آن اشاره کرد./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها