خبرهای داغ:

برپایی همایش آسیب‌های اجتماعی در شاهرود

همایش آسیب‌های اجتماعی با موضوع هم اندیشی، سبک زندگی ایرانی اسلامی در تحکیم خانواده ویژه والدین دانش آموزان شاهرودی برپا شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۵۷۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همایش آسیب‌های اجتماعی با موضوع هم اندیشی، سبک زندگی ایرانی اسلامی در تحکیم خانواده ویژه والدین با حضور دکتر امین محمدپور وروسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش شاهرود و مسئول شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سالن سینما هلال این شهرستان برگزار شد.
محمد پور با تشریح رفتار‌های شایسته زن و مرد از منظر اسلام در خانواده گفت: یکی از مشکلات ما، رفتار‌ها و برخورد‌های تشریفاتی با جامعه است که وقتی به جمع خانواده می‌آییم، فراموش می‌کنیم که باید با همسر و فرزند خود نیز همان رفتار‌های محترمانه و با عطوفت را داشته باشیم.
وی با اشاره به رفتار پر محبت و همراه با تکریم حضرت رسول (ص)، اظهار کرد: پیامبر بزرگ اسلام همیشه برای تکریم شخصیت کودکان، به هنگام ورود به جمع آن ها، زودتر سلام می‌کردند و برای هم صحبتی با آن‌ها بر روی زمین می‌نشستند.
محمدپور تصریح کرد: بعضی رفتار‌های زوج‌های جوان در دوران نامزدی و چند ماهه آغاز ازدواج شبیه به بازیگری در یک فیلم است که تنها زیبایی‌ها را نشان می‌دهند، اما وقتی چند ماه از آغاز ازدواج می‌گذرد و خوراک نفس آن‌ها تمام می‌شود، در برخورد با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند.
این حافظ قرآن ضمن تاکیدبه رعایت و آموختن چندین مورد اخلاقی قبل از تشکیل خانواده اذعان داشت: هر وقت خواستید خانواده‌ای متعادل تشکیل دهید، باید همه با هم یک دل و رفیق باشید.
محمدپور با بیان اینکه زن و شوهر باید هویت و استقلال شخصی داشته باشند، تاکید کرد: زن و مرد هر دو جوهره شخصیتی دارند، پس هر دو با هم برابرند و باید استقلال کامل داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه یک خانواده خوب و متعادل خود به خود به وجود نمی‌آید، خاطر نشان کرد: بوجود آوردن یک خانواده خوب نیاز به توجه، آگاهی، آموزش وکسب اطلاعات دارد.
محمدپور یادآور شد: در یک خانواده سالم و خوب وقتی مشکلی پیش می‌آید، اعضای آن به هم نزدیک‌تر می‌شوند تا مشکل را حل کنند نه اینکه از هم دور شوند و از مسئولیت‌های احتمالی فرار کنند.
وی گفت:در یک خانواده سالم وقتی یکی اشتباه می‌کند دیگران شخصیت او را زیر سوال نمی‌برند بلکه بیشتر روی رفتار و اشتباهش نظر می‌دهند، در چنین خانواده‌ای بجای یافتن مقصر، برای شناخت مشکل و یافتن راه حل آن تلاش می‌کنند.
محمدپور سبک منفعلانه اعضای خانواده را بدترین حالت در خانواده ارزیابی کرد و گفت: اینکه یک عضو خانواده برای راضی نگاه داشتن دیگر اعضاء، به خواسته‌ها و علاقه مندی‌های خودودیگران توجه نکند بسیار بد است و روح او را به مرور زمان بیمار خواهد شد.
وی با تشریح ضرورت کنترل بر رفتار و محبت، تاکید کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید اگر بیش از اندازه بر دیگران محبت کردی و او هیچ گونه عکس العملی نشان نداد، پس از مدتی می‌گوید که وظیفه تو است، پس لازم است در محبت کردن تعادل داشته باشیم.
یادآور می‌شود برنامه نشست هم اندیشی سبک زندگی ایرانی اسلامی درتحکیم خانواده با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، اداره آموزش وپرورش استان واداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرودبه مدت یک روز برگزار شد.
برپایی همایش آسیب‌های اجتماعی در شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها