خبرهای داغ:

ورود دانشگاه صنعتی شاهرود از مرحله پژوهش محوری به فضای کارآفرینی

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه با ظرفیت‌های مطلوبی که در دانشگاه وجود دارد کافی است از مرحله پژوهش محور وارد فضای کار آفرینی شویم، گفت: با کارآفرین شدن دانشگاه، ارتباط بین صنعت و جامعه تقویت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۲۸۲۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیین معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور هیات رییسه، مدیران ستادی و روؤسای دانشکده‌ها در محل تالار شقایق‌های این دانشگاه برگزار شد.
این مراسم که با فاتحه خوانی و نثار گل همراه با اجرای سرود ملی توسط مارش نظامی در مزار شهدای گمنام دانشگاه واقع در پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین آغاز شده بود با عبور دانشجویان از زیر طاق قرآن، در تالار شقایق‌های دانشگاه واقع در پردیس مرکزی دانشگاه ادامه یافت.
در ابتدای این آیین پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی و سرود دانشگاه، مراسم حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه توسط دانشجویان سال‌های گذشته و تحویل به دانشجویان جدیدالورود انجام شد. سپس دکتر محمدمهدی فاتح رییس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن تبریک و خیرمقدم به نودانشجویان، به بیان توضیحاتی به منظور شناخت بیشتر دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه از توانمندی‌های ارزشمندی برخوردار است و وظیفه ما به عنوان مسئولین در دانشگاه خدمت به شما دانشجویان است.
وی با اشاره به امکانات موجود در دانشگاه به توسعه زیرساخت‌ها تاکید نمود و افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود در سال‌های اخیر در خصوص تجهیز هر چه بهتر آزمایشگاه‌ها تلاش کرده است و مفتخریم که در حال حاضر با عضو شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران و آزمایشگاه‌های فناوری راهبردی کشور توانسته ایم علاوه بر ارایه خدمات آموزشی به دانشجویان در مسیر حل مشکلات جامعه از این مجموعه بهره‌مند شویم.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره آماری به تعداد رشته ها، کارگاه ها، آزمایشگاه‌های تخصصی موجود در چهار پردیس دانشگاه گفت: یک ظرفیت ارزشمند به نام دانشگاه وجود دارد که اگر چرخ کارآفرینی به گردش درآید و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم می‌توانیم تحول بزرگی در اشتغال ایجاد نماییم.
وی همچنین افزود: با تلاش شما دانشگاه پله‌های بالاتری را به خود اختصاص خواهد داد.
وی با بیان اینکه با ظرفیت‌های مطلوبی که در دانشگاه وجود دارد کافی است از مرحله پژوهش محور وارد فضای کار آفرینی شویم، گفت: با کارآفرین شدن دانشگاه، ارتباط بین صنعت و جامعه تقویت و باعث افزایش درآمد دانشگاه می‌شود و همچنین با تولید شغل جدید می‌توانیم اشتغال فراگیر را در دانشگاه شاهد باشیم و در کنار فناوری به تولید تکنولوژی بپردازیم.
فاتح به ایجاد روحیه خود باوری، بهره مندی از سرمایه‌های موجود در دانشگاه و تقویت فضای کارآفرینی تاکید نمود و افزود: امید داریم شاهد روزی باشیم که فارغ التحصیل دانشگاه بیکار نباشد.
وی در خصوص درج مقالات دانشگاه در پایگاه‌های معتبر بین المللی، کسب عنوان دانشمند یک درصد برتر دنیا توسط دو عضو هیات علمی این دانشگاه و حضور اساتید برجسته در زمینه علمی و پژوهشی به قرارگیری دانشگاه صنعتی شاهرود در جمع برترین دانشگاه‌های جهان پرداخت و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و محدودیت‌های موجود امید داریم تا با همکاری شما دانشجویان و صرفه جویی در منابع موجود امکانات بهتری را برای دانشگاه محقق نماییم.
حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این مراسم ضمن تبریک به نودانشجویان با بیان نکاتی به اهمیت هدفمندی و برنامه ریزی در طول دوران تحصیل تاکید نمود و اظهار کرد: بهره برداری از فرصت‌های موجود برای کسب موفقیت در فرصت کوتاه دانشجویی باید از مهمترین دغدغه‌های دانشجویان باشد.
وی در ادامه به مهارت آموزی در این دوران اشاره کرد و جهت رفع دغدغه‌های پس از تحصیل خواستار تلاش بیشتر در دوران دانشجویی شد.
در روند برگزاری این آیین در قالب پخش کلیپ‌های متعدد دانشجویان با بخش‌های مختلف و مسئولین دانشگاه آشنا شدند و به قرائت میثاق نامه توسط یکی از دانشجویان نمونه دانشگاه گوش فرا دادند.
اجرای گروه همسرایی میعاد دانشگاه، اجرای گروه هنری، مذهبی عرفان متناسب با ایام ماه صفر و تقدیر از دانشجویان ممتاز سال‌های گذشته و رتبه‌های برتر کنکور ۹۸ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها