خبرهای داغ:

پاسخ رییس آموزش و پرورش سرخه به ابهامات افتتاح مدرسه رفاه روستای مومن آباد

رئیس آموزش و پرورش سرخه به پاره‌ای از ابهامات ایجاد شده در مورد افتتاح مدرسه رفاه روستای مومن آباد پاسخ داد.
کد خبر: ۹۱۷۸۹۱۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، مریم آشور رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه ابزار داشت: در سال ۹۳ کلنگ زنی این فضا انجام شد و خیر مدرسه ساز آقای میر محمد صادقی با نیت خیر که طبق سند تحول بنیادین جذب و مشارکت‌های مردمی جز امتیازات در آموزش و پرورش محسوب می‌شود اقدام نمود.

وی ادامه داد: بعد از پایان این فضا و در سال گذشته هدف این بودکه شروع به کار شود، اما بنا به دلایلی انجام نشد. البته ما با توجه به نیازمان، درخواستی که زده بودیم مدرسه ابتدایی پسرانه بود که درصد زیادی از دانش آموزان مومن آباد را پوشش دهد و از ابتدای پایه و اساس تعلیم و تربیت ما در خدمت این مرکز آموزشی، پرورشی و معنوی که سبقه خوبی در این موارد داشته و دارد باشیم.

مریم آشور تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که هدف خیر داشته و به عنوان خیر مدرسه دار معرفی شد تصمیم گیری توسط خود ایشان انجام شد، زیرا خیر مدرسه ساز با خیرمدرسه دار متفاوت است؛ لذا تصمیماتی که داشته به این نتیجه رسیدند که متوسطه دوره دوم دخترانه در رشته علوم انسانی و تجربی را آغاز کنند که جذب دانش آموزان و حتی دانش آموزان سرخه‌ای هم توسط خیر اعلام شد، اما از سرخه استقبالی نشد و نهایتاً ۸ دانش آموز که در رشته‌های نظری مومن آباد داشتیم فقط چهار دانش آموز استقبال نمودند و تعدادی از آنان به سمنان مراجعه کردند و خیر هم اعلام کرد با توجه به اینکه خودشان را مدیون مردم مومن آباد می‌دانند تخفیفاتی را برای دانش آموزان مومن آباد داشته باشند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه در این میان ابهامات وسوالاتی برای مردم پیش آمده که، چون شهرستان سرخه جز منطقه ۳ هست و شاید یک تضییع حق و حقوقی ایجاد شود گفت: ما در کل کشور بیش از ۱۷۰ هزار دانش‌آموز منطقه ۳ داریم که همه با هم سنجیده می‌شوند و شاید این ۲۴ دانش آموز قطره‌ای از دریا باشند که تأثیر چندانی در کنکور نداشته باشد و با توجه به تصمیماتی که دولت دارد و قرار است بحث کنکور فقط عملکرد تحصیلی و آزمون را کنار ببرد انشاالله برای سه سال آینده ما شاید اصلاً موضوعی برای کنکور نداشته باشیم.

مریم آشور عنوان کرد: نکته دیگر درمورد موضوع سهمیه فرهنگیان و تربیت معلم است مثلا ممکن است سرخه پنج سهمیه تربیت معلم داشته باشد برای اینکه این موضوع شفاف شود باید بگویم این پنج سهمیه، سهمیه دانش آموزان سرخه نیست سهمیه محل خدمت است. ممکن است دانش آموزی از آبادان محل خود خدمت خود را سرخه بزند و این یک سهمیه را ایشان پر می‌کند. پس خواهشی که از مردم دارم بسیار آگاهانه و کارشناسانه با این موضوع خود را هماهنگ کنند.

آشور در آخر افزود: ما هم از اول مدافع دانش‌آموزان شهرستان هستیم. از زمان کلنگ زنی تا سال گذشته و امسال هم همچنان مکاتبات و جلسات را داشتیم که بحث دفاع از حقوق دانش آموزان مطرح بوده، اما اینکه سهمیه تربیت معلم مخصوص دانش آموزان سرخه است به این صورت نیست بلکه طبق چهارچوب سهمیه محل خدمت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها