خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (ع) خبرداد

۸۰۰۰ کارگاه برای رفع مشکل بیکاری جوانان خوزستان راه‌اندازی شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (ع) گفت: حدود ۸ هزار کارگاه کوچک که می‌تواند بخشی از مشکلات جوانان را حل کند توسط بسیج سازندگی در استان خوزستان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۱۷۸۰۹۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

سرهنگ دوم یونس زبیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز اظهار داشت: از سال 92 تاکنون بسیج سازندگی علاوه بر محرومیت‌زدایی؛ بیش از 110 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در اختیار جوانان استان خوزستان قرار داده است.

وی افزود: همچنین حدود 8 هزار کارگاه توسط بسیج سازندگی در استان خوزستان راه‌اندازی شده است، کارهای کوچک و زودبازده می‌تواند بخشی از مشکلات جوانان را حل کند و به تولید ملی رونق دهند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (ع) بابیان این‌که یکی از اهداف بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده است گفت: کارشناسان ما در این عرصه اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

زبیدی عنوان کرد: یکی از پروژه‌هایی که توسط بسیج سازندگی در زمینه اشتغال جوانان پیگیری می‌شود، شناسایی قطب‌های صنایع تبدیلی در شهرستان‌های استان خوزستان است.

 

وی ادامه داد: براساس مطالعات انجام‌شده توسط بسیج سازندگی عرصه معروف و قالب هر شهرستان شناسایی و اعتبارات لازم را برای ایجاد کارهای کوچک و زودبازده تخصیص می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (ع) از عرصه‌های شناسایی‌شده شهرستان‌ها نام برد و تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال برای شهرستان شوشتر حلوا ارده به‌عنوان محصول شاخص شناسایی شد، برای شهرستان‌های زاگرس نشین عمدتاً فعالیت‌های ریسندگی و بافندگی تعیین شد و برای شهرستان‌هایی که نخلستان دارند فراوری محصولات خرما در نظر گرفته شد.

زبیدی ادامه داد: برای شهرهای شمالی که قطب کشاورزی استان هستند صنایع تبدیلی صیفیجات در نظر گرفته شد، در شهرستان‌های بزرگ صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی شناسایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها