خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی:

خدمت مشاوران کشاورزی و دامی به مردم در نمایشگاه «گام های استوار»

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: در نمایشگاه «گام های استوار» به مدت یک هفته در منطقه عملیاتی بیدخت فعال خواهد بود و بازدیدکنندگان در کنار بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه می‌توانند از مشاوره‌های کشاورزی و دامی توسط مهندسان استفاده کنند.
کد خبر: ۹۱۷۷۷۲۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

زین‌العابدین جویبان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی به برنامه های بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد:  اول مهرماه ساعت 16 نمایشگاه گام‌های استوار در منطقه عملیاتی بیدخت افتتاح شد که در این نمایشگاه دستاوردهای بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با همکاری مرکز تحقیقات و اداره کل دامپزشکی استان در غرفه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود.

 

وی با اشاره به دستاورهای این حوزه، بیان کرد: در راستای علمی سازی کشاورزی در استان هسته‌های علمی برای مشاوره دادن به کشاورزان  در بیش از 400 روستای استان تشکیل شده که با عنوان طرح بسیج همگام با کشاورز به کشاورزان و دامدارن استان خدمات ارائه می‌دهد.

 

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: چاپ کتاب از زندگی نامه شهدای کشاورز استان و وصیت نامه‌های آنان، چاپ چهار کتاب در زمینه محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، زعفران، عناب و پسته، جذب و سازماندهی بیش از 400 نفر از مهندسان کشاورزی و بسیجی استان، خدمات‌رسانی به کشاورزان که در این راستا بیش از 3 هزار کشاورز در رزمایش کشاورزی و جهاد خدمت به آنها خدمات رسانی شده، اجرای طرح خودکفایی دانه روغنی کلزا، افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی تشکیل کارگروه‌های علمی سازی کشاورزی و بسیاری دیگر از اقدامات انجام شده از جمله دستاورهای بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان است که در این  نمایشگاه ارائه خواهد شد.

 

جویبان اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته در منطقه عملیاتی بیدخت فعال خواهد بود و بازدیدکنندگان در کنار بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه می‌توانند از مشاوره‌های کشاورزی و دامی توسط مهندسان استفاده کنند.

 

وی گفت: برپایی میز خدمت کشاورزی و دامپروری از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته دفاع مقدس در سطح استان به ویژه مناطق محروم انجام خواهد شد.

 

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح بسیج همگام با کشاورز نیز در هفته دفاع مقدس در مناطق محروم استان جهت ارائه مشاوره به کشاورزان با استفاده از ظرفیت خِبرگان و متخصصان بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت خواهد داشت.

 

جویبان با بیان اینکه  علاج رفع مشکلات در سطح استان و کشور نقش و حضور فعال مردم در جامعه است عنوان کرد: اعزام گروه‌های جهادی تخصصی در حوزه کشاورزی و دامپروری از دیگر برنامه‌های بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی طی هفته دفاع مقدس در استان است.

 

وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شده در این هفته 20 گروه جهادی متخصص به صورت یک روزه به نقاط مختلف استان اعزام شده و در بخش‌های دام، طیور، محصولات کشاورزی، باغی و اراضی خدمات ارائه دهند.

 

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان 213 شهد کشاورز داریم،  بیان کرد: پیش‌بینی شده طی هفته دفاع مقدس با تعدادی از خانواده های شهدای کشاورز دیدار داشته باشیم.

 

جویبان عنوان کرد: حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز جمعه، نشست‌های بصیرتی با محورت دشمن‌شناسی و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه کشاورزی می‌تواند محور توسعه همه جانبه باشد و اهمیت مسأله امنیت غذایی از جمله برنامه های بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در هفته دفاع مقدس است.

 

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: هئیت اندیشه ورز سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان برای دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه اول در جشنواره مالک اشتر شده است.

 

جویبان ادامه داد: همچنین کسب رتبه اول در جشنواره مالک اشتر سپاه استان و شهرستان توسط کانون بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی فردوس و قاین و کسب رتبه اول شورای امر به معروف ونهی از منکر سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی از جمله دستاودهای این سازمان است که در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها