خبرهای داغ:

برگزاری مراسم طوقبندان با حضور مسئولان در شاهرود+ تصاویر

مراسم سنتی طوقبندان شاهرود با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و شهردار برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۶۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم سنتی طوق بندان و شستشو و بستن طوق با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و شهرداری شاهرود در محله قدیمی شبدری شاهرود و یکی ازطوق‌های قدیمی شاهرود به نام طوق باباعلی انجام شد.
سیدحسن حسینی شاهرودی در این برنامه که همراه با مرثیه خوانی و چاووشی همراه بود با تاکید بر اهمیت دادن به برپایی مجالس و سنت‌های باارزش قدیمی اظهار کرد: حفظ و نشر این سنت‌ها و ارزش‌ها باعث پرشورشدن هرساله مراسمات عزاداری حسینی می‌شود.
وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که انحراف و خرافات در مراسمات عزاداری حسینی وارد نشود گفت: تلاش امروز دشمنان انحراف در دین و شبهه پراکنی است و در همین راستا باید تلاش کنیم سنت‌های اصیل را حفظ و مروج فرهنگ اصیل عاشورا و امام حسین (ع) باشیم.
لازم به ذکر است مراسم طوق بندان هر ساله در شاهرود روز پنجم با نام حضرت عباس انجام و مراسم یا عباس یا عباس نیز در تکیه زنجیری با حضور طوق‌ها انجام می‌شود.
برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگتر روی عکس کلیک کنید
ارسال نظرات
پر بیننده ها