خبرهای داغ:
وزیر کشور عنوان کرد:

کارایی دولت، موجب رضایتمندی مردم می شود/ اقتصاد، پاشنه آشیل کشور در حوزه های مختلف است

رحمانی فضلی گفت: کارآمدی مجلس، قوه قضاییه، دستگاه اجرایی قوی می تواند کارآیی دولت را بالا برده و رضایتمندی را بیشتر کنیم
کد خبر: ۹۱۷۱۹۵۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استاندار قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به ماه محرم بیان کرد: موضوع محرم، بحث جاودانگی و اهمیت این حادثه مهم جزو آن موضوعاتی است که ملکوتی شده و علت ماندگاری آن نیز همین ملکوتی بودن است که لازمان و لامکان شده و حقیقت گرایی و عشق و ایثار و فداکاری و ایمان است که این حادثه عظیم بشریت را در طول تاریخ بشریت مورد عبرت آموزی قرار داده و ما شاهد تجلی گری این موضوع در عرصه بشری هستیم.

وی گفت: این حادثه عاشورا، جریانی عظیم را ایجاد کرده که شانزده میلیون نفر در بازده زمانی کوتاه با شرایط خاص به مسیری وارد می شوند که از این آبشخور عشق و بصیرت سیراب شوند. چگونه می شود از ورای بیش از هزار و سیصد سال چشمه ای جریان گرفته و با قوت دل های عاشق و لب های تشنه و عقول انسانی را سیراب می کند و یقین این حادثه مهم و تاریخی مسیر و طریق عدل نهایی و نهضت عدالت طلبی و حقیقت جویی را بسترسازی خواهد کرد.

وزیر کشور اظهار کرد: استاندار زاهدی از نیروهای صدیق و فعال و باانگیزه و باوفا بودند که در هر سمتی در استان های دیگر نیز بسیار موفق بودند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: 82 درصد فرمانداران ما از وزارت کشور هستند. این کادر سازی نشان دهنده توان مدیریتی کشور به ویژه وزارت کشور است و جمالی پور نیز از نیروهای وزارتخانه ای و فعال می باشد که هم تجربه و هم ارتباطات خوبی داشته و سفارش رییس جمهور این است که وی با تقویت رضایتمندی مردم، تاکید بر اقتصاد مقاومتی و تقویت وحدت استان در کنار نیروهای جوان بتواند استان را اداره کند.

وی افزود: در شرایط کنونی به لطف خداوند آنچه بر ما حادث شده در طول چهل سال در ارزیابی کلی این است وقتی به این فرآیند نگاه می کنیم، در حال حاضر در شرایطی در دنیا هستیم که جزو اخبار اول جهان هستیم که این نشان از ارزش ایران و تاثیراتی است که بر تغییرات منطقه در عرصه بین اللملی دارد.

وزیر کشور اضافه کرد: خبرهای امروز جهان این است که چرا ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده می کند، که نشان از نفوذ و تاثیرگذاری ایران در منطقه و جهان است که این امری بسیار مهم است چرا که ما حوزه وسیع نفوذ در دنیا داریم و تعیین کننده ایم که این امر در پرتو تقویت و عناصر موجبه انقلاب تحکیم می شود و به منزله شکر باید امروز آنها را تقویت کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اسلام باید بعنوان موجبه وقوع انقلاب همیشه مدنظر همه ما باشد و اگر به هر منظوری از اعتقادات خود کوتاه بیاییم باید بدانیم که به مردم بعنوان استوانه ای اصلی انقلاب خدشه وارد می شود.

این مسوول ارشد کشوری خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با همه هجمه هایی که به کشور ما وارد می کنند و متاسفانه بر اثر هجمه های غلط ناشی از تبلیغات آمریکا، القائات منافقین و نفوذ صهیونیستها و دلارهای کشورهای ملتجا منطقه، مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شد اما نهاییتا این مشکلات سبب شد رهبر معظم انقلاب سرافرازانه، انقلاب را در مسیر خود هدایت می کند و ذره ای در این حوزه نباید تزلزل و شک داشته باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: همه حادثه هایی که در این چهل سال بر کشور وارد شده اگر برای هر کشور دیگری اتفاق می افتاد می توانست کشور را ساقط کند اما به واسطه ولایت فقیه ما توانستم استوار بمانیم.

وی افزود: عنصر بعدی مردم هستند که مبتنی بر اعتقادات و اعتقاد به ولی فقیه، توانستند استقامت کرده و پیروز شوند. ما بعنوان کارگزاران نظام در تمام حوزه و در تمام کسوت ها و با مسوولیت رسمی و غیررسمی، باید قدردان این مردم باشیم و خود را خدمت گزار مردم بدانیم و آنچه به عنوان هیات حاکمه از آن نام می بریم، مولود اراده مردم است.

رحمانی فضلی ادامه داد: تا زمان انقلاب اسلامی، دولت به معنای واقعی کلمه نداشتثم. هیات حاکمه ای که مقبولیت و مشروعیت دارد و مبتنی بر نظر مردم شکل گرفته باشد را هیات حاکمه دولت می نامیم که در دوران پیش از انقلاب چنین چیزی وجود نداشت و به طور سوری انتخابات برگزار می شد و سلطنت خود را پاسخگوی مردم نمی دانست.

وزیر کشور عنوان کرد: باید انتخابات این دوره مجلس را مجددا به مانور تبدیل کنیم و در فضایی آرام و کاملا امن و مشارکت بالا داشته باشیم و استان وظیفه دارد این موضوع را هدایت کند و از استان انتظار داریم که در این موضوع عمیق تر کار کند.

وی اضافه کرد: انتظار دولت از مدیریت استان بعنوان هماهنگ کننده اصلی استان این است در تمام حوزه ها تلاش کند و از همه ظرفیت ها استفاده کند. به یقین ما این حادثه جدید را پشت سر خواهیم گذاشت. امروز باب مذاکره باز شده و این امر نشان دهنده این است که دشمن فهمیده که نمی تواند براراده دولت و رهبر کاری کند.

این مسوول ارشد سیاسی کشور بیان کرد: با توجه به اراده ملت و رهنمون های مقام معظم رهبری، در شرایط کنونی که تروریست اقتصادی می خواهد به ما فشار آورد باید تمام انرژی خود را یکی کرده و با بالابردن قدرت تصمیمی گیری در این امر شرکت کنیم و انتظار ما این است قوه قضاییه در استان ها همکاری و نظام تصمی گیری را مبنا قرار دهد و نمایندگان مجلس نیز در داخل استان معین و همراه دستگاه های اجرایی باشند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: امسال حدود سی و نه درصد اعتصابات را داشتیم در حالی که فشارهای برون مرزی زیاد شده اما همراهی مردم و شناختشان از دشمن موجب این امر شده که دشمن نتواند بر هدف خود برسد.

وی ادامه داد: اگر ما هزارارن بار امام را سپاس بگوییم که معنای واقعی دولت در کشور شکل گرفت بازهم حق مطلب را ادا نکرده ایم. دولت، رهبری، قوه قضاییه تجلی اراده مردم است و قدردانی ما زمانی نمایان می شود که دولت را کارآمد کنیم و بتوانیم موجب رضایتمندی مردم شویم. کارآمدی مجلس، قوه قضاییه، دستگاه اجرایی قوی می تواند کارآیی دولت را بالا برده و رضایتمندی را بیشتر نماید.

وزیر کشور عنوان کرد: کارآمدن کردن دستگاه ها جزو اعتقادات ماست و ما به عنوان انقلابی، معتقدیم کشورهای دیگر به دنبال الگو هستند و آنچه در منطقه موجب تغییر شده، باورهای انقلابی است و کارآمدی در نظام حکومتی موجب رضایتمندی می شود.

وی با اشاره به جایگاه استان قزوین مطرح کرد: استان قزوین سرشار از ظرفیت ها، فرصت ها و امکانات است و همان بس که بگوییم که قزوین دارای مشاهیر بزرگ و مردم انقلابی و مومن است.

وی با اشاره به شرایط سیاسی کشور اضافه کرد: دشمن در حوزه فلسفی، اعتقادی، اخلاق و مصاف فرهنگی با توجه به اصالت های فرهنگی مردم کاری به ما ندارد بلکه در داخل ایران انشقاق و تفرقه افکنی می کند و تمام تفکرش بر این است که کشور را دچار تفرقه کند و وظیفه ما در شرایط کنونی این است که وحدت و انسجام را تحکیم بخشیم.

رحمانی فضلی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی از چندین سال قبل که مقام معظم زهبری این بحث را مطرح کرده اند، هر سال بر همین مبنا هر سال را نامگذاری می کنند و پاشنه آشیل کشور در حوزه های مختلف، اقتصاد است.

وزیر کشور تصریح کرد: در مدیریت های نابلد و کم توان نتوانستیم آن طور که باید پیش رویم و باید بتوانیم هر استان را تبدیل به یک پایگاه اقتصادی کنیم که قزوین تمام ظرفت های این امر را دارد به گونه ای که می تواند معین یک یا دو استان دیگر شود.

رحمانی فضلی در پایان با اشاره به مبحث انتخابات گفت: بحث دیگر، موضوع مشارکت در انتخابات است. تلاش دشمن ایجاد فضایی است که بتواند بسترساز تنش شود و باید تلاش کنیم به واسطه انتخابات برای مقابله با دشمن این امر به مانور سیاسی در دفاع از نظام تبدیل شود.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها