خبرهای داغ:
  آیت اله عابدینی گفت: قرآن دو قطبی بودن مستکبران و مستضعفان را برای ما مشخص می‌کند و استاد علامه مطهری با استناد به قرآن، به زیبایی جایگاه سیاسی بر مبانی اعتقادی را بیان می کند.
کد خبر: ۹۵۹۵۷۵۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

قزوین_ به گزارش بسیج، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به همراه حجت الاسلام علی یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، سرهنگ علی قنبرلو مسوول معاونت اطلاعات سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین به مناسبت هفته عقیدتی سپاه و بسیج با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار کردند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد شهدا بویژه شهید آیت الله مطهری و همچنین ضمن تبریک روز معلم گفت: مجموعه آثاری که از شهید مطهری در تفسیر آیات قرآنی موجود است نشانگر نگاه نو ایشان به قرآن است و مثل شهید حاج قاسم نگاه ویژه نسبت به مسائل داشتند و در برهه‌ای از زمان که عده‌ای می‌خواستند بین ایران و اسلام تقابل ایجاد کنند، در مورد خدمات متقابل مطالبی نوشته و معتقد بودند چرا باید بین اسلام و ایران مجادله شود.

وی اظهار کرد: ایران آغوش خود را برای پذیرش اسلام باز کرد و اسلام هم به داد ایران رسید و برای ایران سربلندی به ارمغان آورد. این شهید بزرگوار هر کجا شبه ای ایجاد می‌شد برای پاسخ به آن وارد میدان می شد و اگر فرصت داشت، کتاب المیزان ایشان هم مانند المیزان علامه طباطبایی با نگاه قرآنی که داشتند؛ پرآوازه می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: شهید مطهری استمرار ارتباط با قرآن را داشتند و سهمیه قرائت را برای هر روز در نظر گرفته بودند و آثارشان هم عطر و بوی قرآنی می‌دهد سرسبزی و عطر قرآنی در آثارشان مشهود و به کسانی که آثار ایشان را مطالعه می‌کنند نیز انتقال پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نقش نهج البلاغه در شخصیت شهید مطهری بيان کرد: قرآن هم زیرساخت های اعتقادی و هم زیرساخت‌های سیاسی ما را فراهم می‌کند و این یک شعار نیست که یک حرف دیپلماتیکی عنوان شود؛ امروز مسئله اصلی اول دنیا هم برای مسلمانان و هم غیر مسلمانان ماجرای یهود و صهیونیست‌هاست؛ مواقعی ما بر اساس تحلیل‌های انسانی و شخصی می‌گوییم یهودیان چه کسانی هستند و باید چه کنیم و اگر قرآن موضع ما را مشخص نکند حرف‌های متفاوتی بیان خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با استناد به قرآن می‌فهمیم که اصلی‌ترین دشمنان ما چه کسانی هستند و قرآن دو قطبی بودن مستکبران و مستضعفان را برای مشخص می‌کند و کدام استادی می‌تواند به این زیبایی جایگاه سیاسی بر مبانی اعتقادی را بیان کند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها