خبرهای داغ:

ارائه ۶۲ مقاله در سومین دوره کنفرانس ملی اطلاعات و محاسبات کوانتومی در شاهرود

دبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی اطلاعات و محاسبات کوانتومی از ارائه ۶۲ مقاله علمی در این کنفرانس ملی در دانشگاه صنعتی شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۸۳۵۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
دکتر مرتضی رفیعی در گفتگو در خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به برگزاری سومین دوره پیاپی کنفرانس ملی اطلاعات و محاسبات کوانتومی به همت دانشگاه صنعتی شاهرود در روز‌های ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه که با استقبال خوب علاقه‌مندان به این حوزه برگزار اظهار کرد: در این دوره بالغ بر ۱۱۰ نفر از پژوهشگران این عرصه مشتمل بر اعضای هیات علمی، محققان پسادکتری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی شرکت کردند.
دبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی اطلاعات و محاسبات کوانتومی با اشاره به محور‌های این کنفرانس افزود: رایانش توپولوژیک، همدوسی کوانتومی، مترولوژی کوانتومی، شبیه سازی کوانتومی، ترمودینامیک کوانتومی، فرآیند‌های انتقال اطلاعات، مدل‌های رایانش کوانتومی، رمزنگاری و مخابرات کوانتومی، تحقق فیزیکی رایانه‌های کوانتومی و درهم تنیدگی، معیار‌ها و کاربرد‌های آن از جمله محور‌های این کنفرانس ملی یوده است.
وی افزود: در این کنفرانس تعداد ۲۲ مقاله به صورت شفاهی و ۴۰ مقاله بصورت پوستر ارایه شد و با توجه به داوری دقیق مقالات ارسالی، خوشبختانه کیفیت علمی مقالات ارایه شده کاملا مورد تایید متخصصان برجسته این گرایش از علم فیزیک حاضر در کنفرانس بوده است.
وی با اشاره به اعضا کمیته‌های این کنفرانس گفت: دکتر سید جواد اخترشناس از دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر علی رضا خانی از دانشگاه صنعتی شریف، دکتر مرتضی رفیعی و دکتر مصطفی عنابستانی از دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر وحید سالاری از دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر شهریار سلیمی از دانشگاه کردستان، دکتر اسفندیار فیضی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دکتر وحید کریمی پور به عنوان دبیر از دانشگاه صنعتی شریف اعضای کمیته علمی و دکتر احسان ابراهیمی بسابی، دکتر سعید حسامی، دکتر محمد رضا شجاعی، دکتر مسلم سوهانی، دکتر مصطفی عنابستانی و دکتر مرتضی رفیعی (دبیر) به عنوان اعضای کمیته اجرایی کنفرانس فعالیت نمودند.
رفیعی در پایان از کلیه همکاران و مجموعه عوامل دانشگاه صنعتی شاهرود بابت تمامی زحماتی که در برگزاری این کنفرانس کشیدند تشکر و قدردانی کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها