خبرهای داغ:

مساجد و پایگاه‌های بسیج محور صادقانه خدمت رسانی باشند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرخه با اشاره بر اینکه حلقات صالحین زمینه ساز تقویت سنگر مساجد در جامعه هستند گفت: مساجد و پایگاه‌های بسیج محور صادقانه خدمت رسانی باشند
کد خبر: ۹۱۶۸۰۷۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
عباسعلی کاظمی فرمانده سپاه ناحیه سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج سرخه در خصوص میزان و چگونگی ارتباط حلقات صالحین با مساجد گفت: حلقات صالحین زمینه ساز تقویت سنگر مساجد در جامعه هستند و یکی از دستاورد‌های همین حلقات آشنا کردن نوجوانان و جوانان با مساجد است. اگر طرح‌های شجره طیبه صالحین در بسیج و مساجد اجرایی نمی‌شد جوانان و نوجوانانی که امروز به عنوان بچه‌های مسجد شناخته می‌شوند وجود نداشتند.
وی با بیان اینکه به برکت حلقات صالحین نوجوانان و جوانان در مساجد و پایگاه‌ها با مباحث تربیتی و اخلاقی، فرهنگی و احکام آشنا شده اند افزود: همین باعث افزایش حضور آنان در مراسمات و برنامه‌های مساجد به صورت پرشور، با صفا و معنوی شده است. ارتباط بین مساجد و پایگاه‌ها از ابتدای شکل گیری اسلام و تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر (ص) در مدینه، مسجد به عنوان محکم‌ترین سنگر و دفاع از اسلام بود به صورتی که مرکز حکومت و تصمیم گیری‌های مهم بود.
فرمانده ناحیه اظهار گرد: در انقلاب اسلامی ایران نیز مساجد نقش بسیار با اهمیت و پررنگی را در افزایش بصیرت مردم بر علیه رژیم فاسد طاغوت را ایفا کرد و بعد از انقلاب در زمان جنگ تحمیلی نیز یکی از مهمترین پایگاه‌های اعزام نیرو و پشتیبانی از جبهه نبرد بوده اند.
کاظمی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: ((مساجد پایگاه اصلی بسیج است)) اذعان کرد: حضور در پایگاه‌های بسیج همواره با بار معنوی استفاده از نماز جماعت و مراسم مذهبی و کسب فضایل اخلاقی همراه است که بسیج بدون آن‌ها بسیج نخواهد بود و تفاوت اصلی بسیج در ایران با دیگر نیرو‌های مردمی در سراسر جهان در همین نکته اساسی قراردارد. مسجد و پایگاه باید محور خدمات رسانی صادقانه به مردم در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و... باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها