خبرهای داغ:

برگزاری جشنواره برترين ها و اسوه های مسجد در آبادان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آبادان به مناسبت روز جهانی مساجد ، جشنواره اسوه و برترین های مسجد محوری ،کانون های فرهنگی هنری مساجد آبادان و پایگاه های بسیج شهرستان با حضور مسئولان شهری در محل سینما مهر آبادان برگزار شد .
کد خبر: ۹۱۶۷۹۲۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

فرمانده سپاه آبادان در این جشنواره با اشاره به موضوع آتش سوزی بیت المقدس توسط صهیونیست ها گفت : همواره آتش سوزی و سرکوب ها در مساجد از یک تئوری پیروی می کند تئوری که می خواهد محل امن عبادت یا همان خانه خداوند نباشد .

سرهنگ شاپور احمدی اظهار کرد: کار فرهنگی در محله ها را با قدرتی دو برابر و در راستای مقابله با تهاجم دشمن به پیش می بریم.

احمدی به نقش ائمه جماعات در مساجد اشاره کرد و افزود : دیدگاه ها در ارکان مساجد باید به هم نزدیک شوند و فصل الخطاب در هر مسجد امام جماعت آن می باشد .

در ادمه این جشنواره ، امام جمعه آبادان گفت : مسجد کانون جوشش فرهنگ ،معنویت ،اخلاق و ... است .

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا علی ابراهیمی پور اظهار کرد: مسجد محل تربیت انسان ها است و هیچ جایی روی زمین نزد خداوند به اندازه مسجد ارزش و اعتبار ندارد .

وی بیان کرد:بیش از 98 درصد شهدا پرورش یافته های مساجد هستند در هر منطقه ای فتنه برپا شده مسجد در آنجا نبوده است . نقطه شروع فتنه 88 در مکانی بود که مسجد حضور نداشت .

ابراهیمی پور افزود :مساجد تقابل بین حق و باطل هستند دشمن برای اجرای کارهای خود از بیشترین امکانات مثل فضای مجازی ،ماهواره و ... استفاده می کند تا به دین و مذهب مردم لطمه وارد کند حضرت امام خمینی (ره) فرمودند : مساجد سنگر هستند . اینجا نقش مساجد مشخص می شود کسانی که نمی خواهند آسیب ببینند و یا حداقل از آسیب دشمن در پناه باشند به مساجد بروند چون مسجد آدمی را حفظ می کند.

امام جمعه آبادان اظهار کرد: در مساجد به اقامه نماز اکتفا نشود و سعی کنید با برنامه های مختلف جوانان را جذب کنیم عدم حضور در مساجد مشکلات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و حضور جوانان در مساجد امنیت را بالا خواهد برد .

در ادامه برگزاری جشنواره اسوه و برترین های مسجد محوری ،کانون های فرهنگی هنری مساجد آبادان و پایگاه های بسیج شهرستان ، با حضور امام جمعه آبادان ، معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آبادان از فعالان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها