خبرهای داغ:

مسجد قلب تپنده دین اسلام است

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه سرخه گفت: مسجد در اسلام به عنوان قلب تپنده دین است
کد خبر: ۹۱۶۷۶۴۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
شکراله شجاع، مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه سرخه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه 31 مرداد ماه مصادف با روز جهانی مسجد، گفت: علت نام گذاری این روز به نام روز جهانی مسجد بدان علت است که در سال 1348 و در چنین روزی مسجد الاقصی قبله اول مسلمین جهان توسط رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی به آتش کشیده شد.
شکراله شجاع افزود: مسجد در اسلام به عنوان قلب تپنده حیات دین است و جایگاه پیوند آسمان و زمین را دارد به گونه ای که انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می یابد و همه ما باید برای رشد و تکامل این مخلوق تلاش کنیم و با دست در دست هم دادن این رشد و تعالی را به اوج خود برسانیم.
وی با بیان نحوه جذب جوانان و نوجوانان به سمت و سوی مسجد اعلام داشت: برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد برنامه ریزی کرد البته قبل از برنامه ریزی هماهنگی بین ارکان فعال در مسجد بسیار مهم است. ارتباط بین امام جماعت، هیأت امناء، بسیج و کانون های فرهنگی و هنری از الزامات یک کار ارزشمند است که همراه با برنامه های جذاب و ارزشی جوانان را جذب کرد.
شجاع افزود: در چند سال گذشته حضور بیشتر جوانان و نوجوانان از طریق حلقه های تربیتی صالحین، رونق خوبی برای مساجد شده است که این به صورت مطلق نیست و فقط این حلقات به تنهایی کارثبات حضور را انجام نمی دهد بلکه حضور بیشتر آنان با همدلی و همیاری ارکان مسجد بیشتر می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها