بسیجی نخبه استان مرکزی:

کنگره شهدا زمینه مناسبی برای خدمت به شهدای انقلاب اسلامی است

پژوهشگر برتر فرهنگی گفت:تکریم از خانواده شهدا وایثارگران در جامعه وظیفه همگانی است و امسال که توفیق برگزاری کنگره شهدا را داریم همه باید در میدان خدمت حاضر شویم.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۶۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

راحله رهنما  بسیجی نخبه استان مرکزی و پژوهشگر برتر فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره ها و اجلاسیه های شهدا گفت: شهدای انقلاب اسلامی با ایمان، اعتماد و بصیرتی که داشتند برای دفاع از دین خدا سینه سپر کرده و در مقابل تمامی دشمنان اسلام، استکبار جهانی و منافقین کوردل قد علم کردند و با غیرت از عزت و اقتدار ایران اسلامی مجاهدت کردند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی دشمن از وجود انقلاب اسلامی به شدت نگران بود و به همین دلیل تمام قد بدنبال ذلت و شکست این کشور و انقلاب بودند ولی شهدا و رزمندگان دلاور خوش درخشیدند که نتیجه آن سرافرازی ملت ایران در دنیا شد.

رهنما با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا پشتوانه های ارزشمند نظام هستند گفت: ما باید قدر این قشر عظیم و عزیز را بدانیم و با تجلیل از این عزیزان، در ترویج هر چه بهتر فرهنگ غنی ایثار و شهادت تلاش کنیم و امسال فرصت مناسبی با کنگره شهدای استان در اختیار ما است که از این فرصت طلایی بهره مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه هر چه داریم از شهدا است و نباید آنان را فراموش کنیم افزود: امروز الگوپذیری از راه شهدا و امام شهدا بر قدرت، عظمت و یکپارچگی ایران اسلامی می‌افزاید و کنگره 6200 شهید استان مرکزی راه و سیره شهدا را برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین می کند که می تواند در جهت افزایش استقلال و عزت جامعه تأثیربه سزایی داشته باشد.

بسیجی نخبه استان مرکزی تکریم خانواده های معظم شهدا را یکی از اقدامات برجسته کنگره شهدا دانست و گفت: خانواده شهدا در راه دین خدا، فرزندشان را تقدیم کردند تا اسلام بماند و برگزاری کنگره شهدا و 12 اجلاسیه تخصصی نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد که باید به آنها اهمیت دهیم.

وی برگزاری اجلاسیه دانشگاهیان را اقدامی به موقع برای جمعیت دانشگاهی دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه هایی در دانشگاهها می تواند جوانان ما را در مقبل جنگ نرم دشمن بیمه کند و نباید بگذاریم دشمن بر روی اعتقادات نسل جدید تأثیر بگذارد.

پژوهشگر برتر فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: تکریم از خانواده شهدا وایثارگران در جامعه وظیفه همگانی است و امسال که توفیق برگزاری کنگره شهدا را داریم همه باید در میدان خدمت حاضر شویم و با تمام وجود برای شهدا سنگ تمام بگذاریم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار