خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

در چشم اندار ۱۴۲۵ مدیریت منابع موجود آبی و کسري آب در افق بلندمدت تعيين تکليف مي‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح‌ سازگاری با کم آبي در وزارتخانه‌هاي مختلف در دستور کار قرار خواهد گرفت و در مجموع برنامه استان در افق ۱۴۲۵ مشخص خواهد شد و فرايند توليد آب مورد نياز استان به عنوان دومين طرح را ادامه تصويب سند خواهيم داشت.
کد خبر: ۹۱۶۶۴۶۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از کارخانه چدن خوسف در جمع خبرنگاران گفت: در چشم اندار ۱۴۲۵ مديريت منابع موجود آبي و کسري آب در افق بلندمدت تعيين تکليف مي‌شود.


محمدصادق معتمديان افزود: در کارگروه ملي سازگاري با کم آبي كه با حضور تعدادي از مسئولان ارشد برگزار شد، سند توسعه سازگاري با كم آبي استان مصوب شد.


وی عنوان کرد: اولین استانی هستيم که با تلاش‌ها و زحمات دستگاه‌هاي مرتبط با حوزه وزارت نيرو، اين سند را تدوين مي‌کنيم و در مرحله نخست در كارگروه كارشناسي و تخصصي مربوطه در وزارت نيرو مورد بررسي قرار گرفت


استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی به عنوان استان پایلوت براي اجراي برنامه‌هاي سازگاري با کم آبي تعيين شد.


معتمدیان با بیان اینکه در تغيير الگوي کشت وزارت جهاد کشاورزي موظف شد كه الگوي مربوطه را در اسرع وقت تهيه و ابلاغ كند، اضافه كرد: همچنين اجراي سيستم‌هاي نوين آبياري و كشت گلخانه‌اي از سياست‌هاي وزارت جهاد در استان خواهد بود و نهضت گلخانه‌اي را امسال و سال‌هاي آتي در استان دنبال خواهيم كرد.


وی اظهار داشت: هدررفت آب در شبکه‌های انتقال و توزیع آب روستايي و شهري، پنج درصد بالاتر از نرم کشوري در استان است که با اصلاح شبكه‌هاي فرسوده بخش قابل توجهي از هدررفت آب جلوگيري خواهد شد.


استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طرح‌ سازگاری با کم آبي در وزارتخانه‌هاي مختلف در دستور کار قرار خواهد گرفت و در مجموع برنامه استان در افق ۱۴۲۵ مشخص خواهد شد و فرايند توليد آب مورد نياز استان به عنوان دومين طرح را ادامه تصويب سند خواهيم داشت.


معتمدیان با بیان اینکه بحث شيرين سازي آب درياي عمان و انتقال به استان هم در وزارت نيرو مشخص شده است، اضافه کرد: اميد است سهميه تخصيصي آب استان در روزهاي آتي در شوراي عالي آب ابلاغ شود و از اين محل حداقل ۶۰ ميليون و حداکثر ۱۱۰ ميليون مترمكعب آب مورد نياز استان تامين خواهد شد كه از اين مقدار حداقل ۲۰ ميليون مترمكعب در راستاي تامين آب شرب استان خواهد بود.


وی ادامه داد: در چشم اندار ۱۴۲۵ مدیریت منابع موجود آبي و کسري آب در افق بلندمدت تعيين تکليف مي‌شود.


استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش می‌کنیم با حل مشکلات کارخانه چدن خوسف حداقل تا پايان امسال شاهد راه اندازي اين واحد صنعتي در استان باشيم. زيرا راه‌اندازي اين كارخانه بدون شك در افزايش اشتغال استان تاثيرگذار است.


وی با بیان اینکه در کارخانه چدن خوسف سرمايه گذار چيني چند سال است که كار مي‌كند و فاز نخست چدن حدود ۹۸ تا ۹۹ درصد پيشرفت فيزيكي دارد، اضافه كرد: در بحث زيرساخت از جمله آب و گاز مشكلاتي دارد كه تلاش مي‌كنيم در اين سفر به جمع بندي رسيده و مشكل را حل كنيم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها