خبرهای داغ:

طرح «شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر» گامی بلند در ترویج فرهنگ و هنر اسلامی-ایرانی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: طرح «شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر» را با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آمایشی گامی بلند در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی –اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است.
کد خبر: ۹۱۶۲۶۳۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
طرح «شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر» گامی بلند در ترویج فرهنگ و هنر اسلامی-ایرانی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان در نشست با روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، گفت: فرهنگ پویای ایرانی اسلامی در هریک از شهر‌های ایران جلوه‌های ویژه‌ای پیدا می‌کند.
وی افزود:این فرهنگ ظرفیت‌های متمایزی برای توسعه فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی فراهم آوردند که می‌توانند شناسایی و تقویت شوند تا هم زمینه‌های رشد و بالندگی تازه‌ای پیدا کنند و هم نقش واقعی خود را در ارتقاء مادی و معنوی زندگی مردم ایفا کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود ابراز داشت: با توجه به سند چشم انداز ١٤٠٤، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب به مردم ایران اصول و ضرورت‌های تعالی بخشیدن به فرهنگ و هنر و سبک زندگی مردم بر مبنی توجه به ظرفیت‌های درونی و بومی را به خوبی روشن کرده است.
مهدیان تصریح کرد:بر همین اساس معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح «شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر» را با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی –اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود در حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بستر‌های محلی و بومی به اجرا می‌گذارد.
وی با بیان اینکه گام نخست این مسیر شناسایی داشته ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی و طبیعی در مناطق مختلف کشور است، افزود: هر شهر بر مبنای گزارش‌هایی که ارائه می‌دهد و برنامه‌هایی که تدوین می‌کند مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به عضویت یک شبکه خلاق فرهنگ و هنر در می‌آید که امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های اجرای شهرستان بتوانیم در معرفی شهر شاهرود با قدمت بالای تاریخی و فرهنگی به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر موفق باشیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت:پرونده هر شهر در زمینه‌های فرهنگی و هنری که با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی تدوین و با امضاء شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری شهر ارائه می‌شودمبنای شرکت در این طرح است.
مهدیان در ادامه به اهداف اجرای این طرح در سطح کشور اشاره کرد و افزود: کمک به برنامه ریزی برای توسعه پایدار، مشارکتی و مبتنی بر رویکرد آزمایشی در شهر‌ها و مناطق فرهنگی ایران و کشف؛ جذب و پرورش فعالیت‌ها و حمایت از پیشنهاد‌های نو، خلاقانه، اثربخش و پایدار بومی از اهداف اجرای طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر می‌باشد.
وی افزود: ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی-اسلامی، تمرکز زدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ، تبادل تجربه‌ها و دانش بومی در میان شهر‌های ایران و توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب و کار‌های فرهنگی هنری و صنایع خلاق را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان شاهرودامیدواریم با راه اندازی این کار گروه شاهد معرفی شهر شاهرود به عنوان شهر خلاق فرهنگ وهنر باشیم.
مهدیان در پایان ابراز داشت: همکاری دستگاه‌ها با این موضوع می‌تواند به راه اندازی و فعالیت این کار گروه کمک شایانی داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها