خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

افتتاحیه طرح 40 هزار در هفته دفاع مقدس به نمایندگی در خراسان جنوبی/ مناسب سازی منازل مددجویان بهزیستی توسط گروه های جهادی در تابستان

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: مطابق زمانبندی انجام شده در هفته دفاع مقدس مراسم افتتاحیه طرح 40 هزار به نمایندگی در استان خراسان جنوبی با حضور رئیس سازمان بسیج و معاون عمرانی وزیر کشور و سایر مسئولین برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۶۰۱۹۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اواخر سال گذشته با توجه به 40 سالگی انقلاب طرح 40 هزار پروژه عمرانی و محرومیت زدایی عام المنفعه در سطح کشور آغاز شد.

وی،  هم افزایی همه دستگاه ها، نهادها و رده های مختلف سپاه و بسیج، خیرین و مشارکت فعال مردمی در اجرای پروژه ها هدف اصلی این طرح دانست و عنوان کرد: که اولویت پروژه ها و مسئله یابی از طریق مردم مشخص شده و استفاده بهینه از ظرفیت جهادگران و گروه های جهادی در احصاء مشکلات، برنامه ریزی و کمک به اجرای پروژه ها و همچنین جذب منابع خیرین صورت می گیرد.

تعداد 750 پروژه احداثی و مرمتی برای خراسان جنوبی پیش بینی شده است

هنری افزود: در مجموع تعداد 750 پروژه احداثی و مرمتی برای استان پیش بینی شده که تاکنون تعداد 370 پروژه در حال کار بوده و 225 پروژه به اتمام رسیده است.

مسئول بسیج ستازندگی استان گفت: این پروژه ها در عرصه های مختلف تعریف شده و اولویت آنها در عرصه منابع آب ، کشاورزی، اشتغال و زیرساخت های مربوط به آن می باشد.

وی ادامه داد: از این پروژه های تکمیل شده 70 پروژه  مربوط به منابع آب کشاورزی(قنات، استخر، کانال انتقال آب) 50 پروژه واحد های الگویی دام و طیور، 50 پروژه تکمیل مسکن محرومین و سایر پروژه ها در زمینه فرهنگی، مذهبی و ... می باشد.

هنری بیان داشت: در مجموع پروژه های تکمیل شده 167 پروژه  احداثی  و 58 پروژه مرمتی بوده که 6میلیارد و 100میلیون تومان هزینه شده است که حداقل 15 درصد ان مهم مشارکت مردمی و خیرین می باشد.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی سازمان بسیج از مرداد تا آخر سال هر ماه یک افتتاحیه در یک استان انجام می شود که اولین افتتاحیه در روز چهارشنبه دوم مرداد به تعداد 4هزار و 500  پروژه در سراسر کشور به نمایندگی در استان کردستان با حضور رئیس سازمان بسیج و سایر مسئولین برگزار شد.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: مطابق زمانبندی انجام شده در هفته دفاع مقدس مراسم افتتاحیه طرح 40 هزار به نمایندگی در استان خراسان جنوبی با حضور رئیس سازمان بسیج و معاون عمرانی وزیر کشور و سایر مسئولین برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ایام تابستان و حضور گروه های جهادی بومی و میهمان در استان تعداد قابل توجهی از پروژه های مرمتی توسط جهادگران انجام خواهد شد.

هنری اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد بیشتری از سهم استانی پروژه ها اجرایی گردد و به حدود 1000 پروژه احداثی و مرمتی برسد. پروژه های مناسب سازی منازل مددجویان بهزیستی نیز در تابستان توسط گروه های جهادی انجام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها