خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان بیان کرد:

دوره داستان‌نویسی برای علاقه‌مندان در خوزستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به برگزاری دوره داستان‌نویسی برای علاقه‌مندان به این حوزه در سطح استان، گفت: شیوه برگزاری دوره سه نوع فرم آموزشی است که داستان نویسی، اصول اولیه و بررسی فیلم‌های کلاسیک ایرانی و خارجی است.
کد خبر: ۹۱۵۹۷۱۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، حجت‌الاسلام سید امیر میرعلایی در مراسم رونمایی از دو پوستر از پوسترهای حرکت‌های فرهنگی و انقلابی استان خوزستان که به میزبانی دفتر خبرگزاری تسنیم خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال جذب افراد علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی هستیم.

وی ادامه داد: آموزش‌های لازم را به این افراد یاد داده می‌شود و بعد از یادگیری از اثراهای آنها به ویژه حوزه داستان استفاده می‌کنیم چراکه خداوند در قرآن کریم مطالب را در قالب داستان مطرح می‌کند و در قرآن 268 داستان وجود دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان این‌که آموزش داستان نویسی مهارتی نیست که آن را آموزش داد، خاطرنشان کرد: نویسندگی یک عنصر پوششی است که از درون انسان منشأ می‌گیرد و نمی‌توان به افراد دیگری یاد داد. این مسأله در کشورهای با سابقه که در داستان نویسی بسیار جلوتر هستند، نقد شده و در دانشگاه‌های خود رشته‌ای به ‌نام نویسندگان خلاق تشکیل داده‌اند.

وی گفت: نویسندگی و داستان‌نویسی نیاز به جدل درونی دارد اما نکته حائز اهمیت، اجرایی شدن آموزش‌ها، مهارت‌ها و نویسنده است به طوری که افراد هدایت شوند که چگونه و چه کتاب‌هایی را بخواند که از مسیر خود خارج نشود.

حجت‌الاسلام میرعلایی با اشاره به تعداد ظرفیت دوره مقدماتی آموزش داستان‌نویسی، افزود: استقبال خوبی از این دوره صورت گرفته و در آن درباره اصول مبانی داستان نویسی و عناصر داستان بحث و گفتگو می‌شود. در این کارگاه، کلاس دو طرفه است به طوری که مدرس کارگاه به صورت متکلم وحده نیست و کار جمعی صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به کارگاه پیشرفته آموزش داستان‌نویسی، ادامه داد: در این دوره شرکت‌کنندگان وارد فضای نوشتن خلاقانه و نویسندگی می‌شود که مطالب را به صورت عملی پیش ببرند.

وی تأکید کرد: مطالب کارگاه پیشرفته آموزش داستان‌نویسی ادامه مطالب سطح مقدماتی است تا در پایان دوره بتوانیم آثاری تولیدی داشته باشیم و چندین نویسنده خوب پرورش داده باشیم.

حجت‌الاسلام میرعلایی اظهار داشت: در قالب داستان افراد نویسنده یا داستان نویس تمام وقت، نیمه وقت یا داستان شناس می‌شوند و حداقل کار این است که کتاب‌های داستان را به خوبی بشناسند و این کارگاه برای علاقه مندان داستان بسیار مفید است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد پاتوق نویسندگان برای نیروهای مذهبی استان خوزستان، گفت: این امر نتایج بسیار خوبی به همراه دارد. پاتوق‌های ادبی و داستان برای افرادی متعهد فراهم شود، تمام تلاش‌ها در جهت پر کردن خلاء به کار گرفته می‌شود.

وی با تأکید براین‌که حداقل 15 درصد مساجد خوزستان باید کارگاه هنری تشکیل دهند، ادامه داد: اگر در اهواز 100 مسجد وجود دارد 15 مسجد به عنوان محور وجود داشته که هر یک از آنها از گروه سرود، تئاتر برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام میرعلایی با اشاره به این‌که در حوزه کارگردانی، بازیگری، فیلم‌برداری، نماهنگ و بخش‌های دیگر نسبت به دیگر منطق گام‌های بیشتری برداشته شده است، اظهار داشت: در حوزه سینما بازیگرانی در درون کشور هم مرتبه بازیگران خارجی وجود دارد اما در حوزه فیلم نامه‌نویسی فضا به شدت محدود و ضعیف هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان ادامه داد: در همین راستا تصمیم گرفته شد با تشکیل کلاس‌ها بتوان افرادی که علاقه‌مند به فعالیت هستند را جذب و در مرتبه بعد به جمع اضافه شوند تا در آینده بتوانیم از آنها استفاده کرد.

وی گفت: شیوه برگزاری کلاس‌ها یک ویژگی مهمی دارد که در حال حاضر در حوزه‌های آموزشی فیلم‌نامه نویسی در اهواز فضای تقریبا روشن فکرانه وجود دارد و از لحاظ محتوا و تکنیکی دوره ضعیف هستند و این دوره بامحوریت تکنیکی باشد.

حجت‌الاسلام میرعلایی گفت: شیوه برگزاری دوره سه نوع فرم آموزشی است که داستان نویسی در فیلم نامه، اصول اولیه در فیلم نامه نویسی، بررسی فیلم‌های کلاسیک ایرانی و خارجی است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به برگزاری مصاحبه حضوری پیش از برگزاری دوره و حضور علاقه‌مندان در کلاس‌ها، اظهار داشت: افرادی که می‌خواهند در دوره شرکت کنند، آثار آنها تعیین سطح می‌شوند سپس بر اساس اطلاعات به دست آمده کلاس‌ها تنظیم می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها