خبرهای داغ:

فشار خون ۷۴۵۹ نفر در شهرستان سرخه اندازه‌گیری شد.

کارشناس نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه با بیان اینکه هدف گذاری برنامه مراقبت فشارخون تحقق ۱۰۰ درصدی بوده است ابراز داشت: فشارخون ۷۴۵۹ نفر در شهرستان سرخه اندازه‌گیری شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۵۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، حسین ادهم در گفتگو با خبرنگاران در خصوص کمپین فشارخون، ضمن بیان اینکه در طرح ملی کنترل فشار خون که یکی از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حفظ سلامتی مردم بوده است گفت: در سطح شهرستان سرخه فشارخون حدود ۷۴۵۹ نفر توسط پزشکان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان سرخه اندازه گیری و در سامانه به ثبت رسید که از این تعداد حدود ۲۵۰ نفر داری فشار خون بالا بودند که جهت روند درمان، کنترل و پیشگیری به پزشک ارجاع داده شدند.
کارشناس نظارت بردرمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه ضمن بیان اینکه در سطح شهرستان حدود ۶۰۱۵ نفر جهت کنترل فشار خون به مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی و خانه‌های بهداشت مراجعه کرده اند تصریح کرد: ۱۴۴۴ نفر هم در ایستگاه‌های ثابت و سیار از این خدمات بهره‌مند شدند.
ادهم در ادامه به اهداف وزارت بهداشت و درمان برای این طرح اشاره کرد وگفت: هدف اصلی از این طرح شناسایی افرادی بودکه دارای فشار خون بالا بودند، ولی از بیماری خود اطلاع نداشتند و هدف دیگر کنترل قرار دادن افراد دارای فشار خون بالا و گروه هدف که کمک بسیاری به پیشگیری‌ها از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر بود که نتیجه کلی این طرح کاهش هزینه در بخش سلامت و درمان بوده است که بحمدالله فعالیت‌های خوبی در سطح شهرستان صورت گرفت و با تلاش همه همکاران به هدفی که میخواستیم رسیدیم.
حسین ادهم بیان کرد: میزان ثبت فشارخون و مراقبت در شهرستان سرخه ۹۷.۱ درصد و در کل استان ۹۱.۱ درصد از افراد گروه هدف بوده است که در این طرح بزرگ و ملی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان امار قابل قبول و حتی بیشتر از نرمی که وزارت بهداشت و درمان تعیین کرده بود رسیده است. در سطح کشور فشار خون سی میلیون و پانصد هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال و گروه هدف اندازه گیری شد که از این تعداد دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون بالا شناسایی گردیدند.
وی در پایان افزود: طرح ملی کنترل فشار خون کار بزرگ و بی نظیری بود که این شهرستان توانست با مدیریت و برنامه ریزی مطلوب و شایسته خانم اسکندری رئیس شبکه در راس این مجموعه و همکاری و همراهی کارکنان شبکه بهداشت درمان که علاوه بر مشغله کاری زیاد در این طرح شرکت کردند و توانستند با آمار ۹۷.۱ درصدی در رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار گیرند که به این عزیزان خداقوت و خسته نباشید می‌گویم و از تمام ادارات، دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و مردم عزیز شهرستان سرخه که در هرچه بهتر اجرایی شدن این طرح یار و همراه ما بودند تشکر و قدردانی می‌نمایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها