خبرهای داغ:

راه اندازی پویش همگانی تهیه دارو از سوی بسیج دانشجویی علوم پزشکی شاهرود

پویش همگانی "تهیه و تامین دارو برای مناطق محروم" استان سمنان از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به راه افتاده است.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۵۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
راه اندازی پویش همگانی تهیه دارو از سوی بسیج دانشجویی علوم پزشکی شاهرودبه گزارش خبرگزاری از شاهرود، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر اینکه پویش تهیه دارو موقتی و تنها دانشجویی نبوده، بلکه همه خیران می‌توانند در آن شرکت کنند، افزود: دفترچه بیمه خدمات روستایی اقلام محدودی از دارو‌های مورد نیاز مردم روستا که صرفا مرکز جامع سلامت در اختیار می‌گذارد را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
"محمد ساعدی" با بیان اینکه دارو تنها زمانی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد که پزشک مرکز روستا آن را تجویز کرده باشد، یادآور شد: این درصورتی است که در اردو‌های جهادی تیم درمان اعزامی دارو‌هایی را تجویز می‌کنند که اگر بنا باشد آزاد خریداری شود، مبلغ زیادی باید هزینه داروتراپی شود.
وی اضافه کرد: اگر دارو‌ها به دست بیماران نرسد، در عمل فرستادن تیم درمان متشکل از متخصصان بی حاصل خواهد بود و، چون تمهیدات دارو از طریق دانشگاه و وزارت بهداشت ممکن نیست، بهترین کار، کمک گرفتن از خیران است.
مسئول بسیج دانشجویی شاهرود اضافه کرد: با این کار ما واسطه می‌شویم که دارو‌ها طبق نسخه تجویز شده پزشک به دست بیماران برسد.
ساعدی تأکید کرد: در این پویش تنها کمک هزینه نقدی جمع آوری و دارو هم فقط از خیران صاحب داروخانه دریافت می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها