خبرهای داغ:
سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس:

برای توفیق بیشتر تولید کنندگان باید به پس از تولید نگاه ویژه کرد

سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس گفت: در بحث مشاغل خانگی بیشترین توفیق حاصل شده و بیشترین ظرفیت هم هست مشروط به این‌که فقط به تولید نگاه نکنیم بلکه به پس از تولید هم نگاه کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۱۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر سید حسن حسینی شاهرودی در جلسه جمعی از مسئولان شهرستان میامی و فعالان مشاغل خانگی اظهار کرد: در بحث مشاغل خانگی بیشترین توفیق حاصل شده و بیشترین ظرفیت هم هست مشروط به این‌که فقط به تولید نگاه نکنیم بلکه به پس از تولید هم نگاه کنیم.
وی افزود: منطقه شاهرود و شرق استان بیشترین بیکاری را دارد و بیشترین ظرفیت مشاغل خانگی هم در شرق استان است، چون بیشترین روستا و کشاورز در این منطقه هستند.
حسینی افزود: در سه سال اخیر بیشترین آسیب‌ها به کشاورزان شاهرود و میامی وارد شده لذا بیشترین مشکلات متوجه همین کشاورزان است که سه سال است که از باغاتشان پذیرایی می‌کنند و نه تنها بهره‌ای از آن نبرده اند بلکه هیچ خسارتی هم دولت به آن‌ها نداده است بجز مقدار ناچیزی که بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس بیان کرد: بیشترین توفیقی که در این دولت بدست آمده در بحث مشاغل خانگی است. بسیاری از صنایع در شرکت‌های صنعتی خوابیده که اگر همین مشکل حل شود مشکل اشتغال هم حل می‌شود چراکه شرایط اقتصادی مملکت این‌گونه است. اما در بحث مشاغل خانگی بیشترین توفیق حاصل شده و بیشترین ظرفیت هم هست مشروط به این‌که فقط به تولید نگاه نکنیم بلکه به پس از تولید هم نگاه کنیم یعنی بازارمان را بشناسیم. بازار داخلی و اطرافمان در کشور‌های آسیای میانه و خلیج فارس و کشور‌های اروپایی که ظرفیت‌هایی برای بازار کسب و کار ما دارند شناسایی کنیم.
حسینی شاهرودی گفت: یکی از اشکالاتی که در تسهیلات تکلیفی مورد توجه دولت هست اینست که نسبت به حوزه تولید توجه شده، اما برای پس از تولید کمتر این مهم دیده شده یعنی نگاه به شرکت‌های بازرگانی که خدمات پس از تولید را انجام می‌دهند.
سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس افزود: ظرفیت‌های مشاغل خانگی بیشترین پتانسیل را دارد که در هر گوشه‌ای که شما نگاه کنید دیده می‌شود. ازجمله فرش و گلیم که بهترین آن در این منطقه تولید می‌شود، اما با برند شهر‌های نائین و یزد عرضه می‌شود تا سفال که به نوعی می‌توان شاهرود را پایتخت سفال نامید و سابقه هفت هزار ساله دارد و همچنین میوه، میوه خشک و پتانسیل گردشگری در این منطقه که ظرفیت بالایی دارد و نیز بازرگانی که غفلت از آن باعث عدم رونق تولید شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها