خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس کل دادگستری فارس تأکید کرد:
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه زیبنده شهر مذهبی شیراز نیست که مظاهر فساد، بدحجابی و سگ‌گردانی علنی شود، بر طرح مقابله عملی با مظاهر فساد در شهر شیراز تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۵۲۲۹۵
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس با بیان اینکه زیبنده شهر مذهبی شیراز نیست که مظاهر فساد، بدحجابی و سگ‌گردانی علنی شود، بر طرح مقابله عملی با مظاهر فساد در شهر شیراز تأکید کرد و گفت: قطعاً دغدغه همه متدینین شهر شیراز را از همه مهم‌تر می‌دانیم و این امر یکی از برنامه جدی دستگاه قضایی استان فارس است و اجازه این‌گونه بی‌فرهنگی‌ها داده نمی‌شود و اگر با اقدام فرهنگی جواب ندهد حتماً با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینكه بیانیه گام دوم انقلاب در همه برنامه‌های کشور و قوه قضائیه جاری است، گفت: رئیس قوه قضائیه در حکم انتصاب خود دستورات رهبری انقلاب را به عنوان منشور تحول قضایی قرار داده‌اند و در استان نیز ضمن پیروی از منشور در راستای تحول قضایی نیازمند همراهی متدینین به عنوان نخبگان این استان هستیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس، افزایش بی‌رویه پرونده‌های قضایی در استان فارس را در شأن استان با فرهنگ و مذهبی فارس ندانست و گفت: گردش ۸۰۰ هزار پرونده در طول سال گذشته حاکی از آمار بسیار بالای حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان فارس است.

موسوی در ادامه کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی در دستگاه قضایی را یکی از مشکلات مجموعه دانست و گفت: به منظور کاهش حجم ورودی پرونده‌های قضایی نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها هستیم و در این راستا همراهی صدا و سیما، شهرداری و اداره ثبت اسناد و املاک و سایر ادارات و نهاد ها در کاهش حجم ورودی پرونده می‌تواند تأثیرگذار باشد.

این مقام مسئول از برنامه‌ریزی دادگستری استان در خصوص کاهش اطاله دادرسی خبر داد و گفت: بدین منظور کمیته رفع اطاله دادرسی فعال‌تر شده و مذاکراتی نیز در خصوص کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی صورت گرفته و برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص جرائم مهم و امنیتی مانند سرقت‌های مسلحانه و آدم‌ربایی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد .

رئیس كل دادگستری فارس در ادامه ابراز امیدواری کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا ۶ ماهه آینده همه پرونده‌های مسن موجود که رقمی حدود ۴ هزار پرونده است، تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه از تلاش و تمرکز دادگستری استان فارس بر اجرای پرونده های اجرای احکام خبر داد و گفت: نمود و تلاش کار مجموعه قضایی در اجرای احکام است و به همین منظور سعی می‌شود در کوتاهترین زمان احکام قطعیت یافته اجرا شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه به موضوع اتقان آراء نیز اشاره کرد و گفت: تقاضای ماده۴۷۷ زیاد و اعتراض نسبت به رأی‌های داده شده بسیار زیاد بود و برای اینکه رأی‌های صادره آرای محکم و مستدلی باشد از حضور و نظرات دانشگاهیان، علما و روحانیون باید استفاده شود و به همین منظور دادگستری استان فارس در صدد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشکده حقوق دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه‌های علمیه فارس در این خصوص است.

موسوی به بحث کاهش جمعیت کیفری زندان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضائیه است و با اِعمال تأسیسات قانونی نسبت به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها این امر مهم در سطح استان پیگیری می‌شود.

وی به زندانیان مهریه نیز اشاره کرد و گفت: زندانیان مهریه فارس حدود ۶۰۰ نفر بودند و در حال حاضربه ۳۰ نفر تقلیل و کاهش یافته و اجازه نمی‌دهیم از این به بعد کسانی که نمی‌توانند مهریه پرداخت کنند به زندان بیافتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینكه منویات مقام معظم رهبری برای ما حجت است و در سال رونق تولید دادگستری فارس تمام تلاش خود را در زمینه رونق تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع به کار می گیرد گفت : در این مدت کوتاه از سوی مسئولان قضایی بازدیدهای مختلفی از واحدهای صنعتی و تولیدی صورت گرفته است و در سال گذشته با اهتمام دادگستری فارس از تعطیلی ۶۰ واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد و دادگستری فارس با قاطعیت از تولید کنندگان حمایت می‌کند.

موسوی به سالم‌سازی دستگاه قضایی از فساد نیز اشاره کرد و گفت: قضات استان فارس از خالص‌ترین و پاک‌ترین افراد هستند اما اگر کوچکترین تخلفی صورت گیرد بدون هیچ‌گونه اغماضی با این افراد برخورد می‌کنیم.

وی در خصوص مبارزه با مفسدان اقتصادی نیز گفت: دستگاه قضایی دادگاه‌های ویژه مبارزه با مفسدین و اخلالگران نظام اقتصادی را دایر کرده است و در سال گذشته در دادگاه مبارزه با اخلالگران نظام اقتصادی و در امر مبارزه با مفسدین اقتصادی احکام بسیار خوبی صادر شد و برخی از پرونده‌های دیگر در این خصوص نیز در شُرف صدور رأی هستند.

رئیس شورای عالی قضایی فارس همچنین با اشاره به امنیت مطلوب در این استان گفت: برنامه ویژه‌ای برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، کالا و ارز و نیز سارقین در دستور کار قرار دارد و باید در راستای دستیابی به امنیت مطلوب استان تلاش بیشتری انجام شود.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی استان طرح‌های خوبی را در سال های گذشته اجرا کرده است، تأکید کرد: افرادی که در سال‌های قبل زمین‌هایی را از سوی دولت به منظوراجرای طرحی تولیدی و عمرانی گرفته و اقدامی در راستای به کارگیری این املاک برای سرمایه‌گذاری انجام نداده‌اند مورد بررسی قرار گرفته و این زمین‌ها را از آنان پس خواهیم گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها